کد خبر: ۱۱۲۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
در مراسم افتتاحیه آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال

احمدی‌نژاد: الگوی ایرانی راه نجات و مسیر افتخاری برای ملت‌ها باشد

ایران به سرعت در حال تبدیل شدن به الگویی برای ملت‌های جهان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ملت‌های خسته، دل بریده از نظام سلطه و اندیشه‌های مادی و این دنیای بی‌اخلاق و نفاق به سرعت به سمت رفتار و اعتقادات، همت و اراده ملت ایران توجه می‌کنند. 

احمدی‌نژاد تاکید کرد: مستکبران بیش از 100سال با پیچیده‌ترین روش‌ها و ابزارهای تبلیغاتی به بسیاری از ملت‌ها باورانده بودند که پیشرفت، رفاه و عزت جزء تبعیت از مستکبران ممکن نیست و بسیاری در این باور بودند که حرکت آزاد و فتح قله‌ها خارج از سازکار مستکبران شدنی نیست. اما ایران این باور شیطانی را در هم شکست.
 
محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال گفت: دلبستگی ملت ایران به مردم لرستان و مردم لرستان به فرهنگ، آرمان و اعتقادات الهی ملت ایران یک دلبستگی عمیق، عاشقانه و اعتقادی است. 

احمدی‌نژاد لرستان را دیار مردان و زنان مومن و مجاهد و دلاور دانست و گفت: راه و رسم مردم این دیار فداکاری در راه و آرمان‌های الهی است. مردمانی که طی قرن‌ها همواره مردانه پای اندیشه‌های الهی، خط نورانی امامت و ولایت ایستاده‌اند و شجاعانه بهترین‌های خود را تقدیم کرده‌اند. 

وی ادامه داد: تاریخ ایران زمین و حافظه ملت ایران هیچ‌گاه خاطره دلاوری‌ها، ایثارگری‌ها و ویژگی‌های مردمی مردم لرستان را چه در دوران انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی را فراموش نخواهد کرد. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران اسلامی به سرعت در حال تبدیل شدن به الگویی آرمانی برای ملت‌های جهان است، خاطر نشان کرد: ملت‌های خسته، دل بریده از نظام سلطه و اندیشه‌های مادی و این دنیای بی‌اخلاق و نفاق به سرعت به سمت رفتار و اعتقادات، همت و اراده ملت ایران توجه می‌کنند. 

احمدی‌نژاد ساختن ایران را در واقع نه تنها پیشبرد ایران و خدمت به ملت بلکه باز کردن راه برای نجات بشریت دانست‌و گفت: بالاترین کار فرهنگی و سیاسی، ساختن ایران است. 

مستکبران بیش از 100سال با پیچیده‌ترین روش‌ها و ابزارهای تبلیغاتی به بسیاری از ملت‌ها باورانده بودند که پیشرفت، رفاه و عزت جزء تبعیت از مستکبران ممکن نیست و بسیاری در این باور بودند که حرکت آزاد و فتح قله‌ها خارج از سازکار مستکبران شدنی نیست. اما ایران این باور شیطانی را در هم شکست. 

وی تصریح کرد: الگوی ایرانی که الگوی فرهنگ اسلام ناب بوده و در سراسر ایران و در دل و اعماق ملت ایران نهادینه شده است به عنوان یک الگوی متعالی و راه نجات و مسیر افتخاری برای ملت‌ها باشد. 

احمدی‌نژاد ساختن ایران را تنها با عشق، محبت، ایمان و فداکاری ممکن دانست و گفت: محال است یک ملت بدون آنکه در میان خود همدلی، محبت و مهرورزی برقرار کند، بتوانند قله‌های عزت، پیشرفت، رفاه و سعادت را طی بکنند. 

وی عشق به سرزمین و خاک ایران را سرمایه اصلی ساختن ایران عنوان کرد و گفت: ما باید همدیگر را دوست داشته باشیم و به یکدیگر احترام بگذاریم و سعادت خود را در سعادت دیگران بدانیم. 

وی ادامه داد: ما همه باید دست به دست هم داده تا بهترین سرزمین را بر پایه عشق، یگانه‌پرستی و پاکی بسازیم تا همه معادلات ناعادلانه جهان را به نفع ملت‌ها و حقیقت تغییر دهیم. 

احمدی‌نژاد افزود: یقین دارم زمانی که دست‌ها را به هم داده و با عشق، ایمان و توکل به خدا حرکت می‌کنیم، همه سنت‌های الهی به کمک ما آمده و راه‌های 100ساله یک شبه انجام خواهد شد و کارهای نشدنی به صورت معجزه‌گونه‌ای انجام خواهد گرفت. 

احمدی‌نژاد به پروژه آزادراه خرم‌آباد ـ پل زال اشاره کرد و گفت: شاید در روز اول این پروژه زمانی که متخصصین و مهندسان به آن نگاه می‌کردند، نسبت به تحقق این پروژه تردید داشتند، اما امروز می‌بینیم که توانستیم این کار را عملی کنیم. 

احمدی‌نژاد یکی از علل شکوفایی یک منطقه را ایجاد ارتباطات و راه‌های حمل‌ونقلی عنوان کرد‌و‌گفت: با ایجاد راه‌‌های ارتباطی، آبادانی و ثروت به آن منطقه می‌آید و بزرگترین خدمت به یک منطقه، ایجاد یک راه ارتباطی است. 

احمدی‌نژاد گفت: بسیاری از مقاماتی که به ایران سفر می‌کنند به صراحت می‌گویند که به ایران افتخار کرده و ایران را برای خود یک الگو می‌دانند. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: انشاء‌الله سفر سوم هیات دولت به استان لرستان در همین امسال انجام خواهد شد و هیات دولت بسیج خواهد شد تا خدمات بالاتری را برای مردم این استان انجام دهد. 

احمدی‌نژاد با این پیشنهاد که مردم استان لرستان بتوانند تا عید غدیرخم از این آزادراه به عنوان عیدی استفاده کنند، موافقت کرد. 

احمدی‌نژاد همچنین درخصوص نام‌گذاری برای این پروژه‌ گفت: باید اسمی بگذاریم که هم لرستان و هم خرم‌آباد و هم تمام ایران در آن باشد و به نظرم بهتر است نام این آزادراه را خرم زال بگذاریم تا هم خرم‌آباد باشد هم لرستان و هم دیار پهلوانان.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین