کد خبر: ۱۱۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت:

با هدفمند شدن یارانه‌ها، کرایه تاکسی‌ها هم حداقل ۱۰ درصد گران می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، با اشاره به استخراج جداول و فرم‌های تشخیص میزان تأثیر افزایش قیمت سوخت بر کرایه تاکسی‌های درون شهری، پیش‌بینی کرد که پس از هدفمند شدن یارانه‌ها، کرایه تاکسی ها به طور متوسط ۱۰ درصد افزایش یابد. 

محمد رویانیان در مراسم افتتاح ستاد اطلاع‌رسانی مدیریت حمل و نقل سوخت، با بیان اینکه تمام رانندگان بیمه می‌شوند و دولت مشارکت ۵۰ درصدی در این بیمه خواهد داشت، این بیمه را به نام احمدی‌نژاد تمام کرد و به دستور او نسبت داد؛ حال آنکه هزینه‌های این طرح را قانون مصوب مجلس تامین کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه نرخ لاستیک و روغن و اقلام مشابه که ۶۱ درصد هزینه خودروها را شامل می‌شود به اندازه نرخ‌های سال ۸۸ ثابت می‌ماند، درباره رقم کارت اعتباری رانندگان اظهار داشت: کامیون‌ها یک میلیون تومان، اتوبوس‌ها ۸۰۰ هزار تومان، کامیونت‌ها و مینی‌بوس‌ها ۶۰۰ هزار تومان و وانت و تاکسی ۵۰۰ هزار تومان خط اعتباری دریافت می‌کنند که در واقع یک وام قرض الحسنه ۴ درصدی سه ساله است و سواری‌ها ماهی ۱۵ هزار تومان و کامیون‌ها ماهی ۲۸ هزار تومان قسط آن را بازپرداخت می‌کنند.

رویانیان اظهار داشت: یک فرمول تأثیر قیمت سوخت برکرایه در شهرهای مختلف استخراج کردیم که به عنوان مثال براساس آن یک تاکسی در شیراز ۱۳۰ نفر در گرگان ۱۸۰ نفر و در تهران ۱۰۰ نفر را جابجا می کند که این تفاوت تعداد جابجایی باعث تفاوت نرخ‌ها می‌شود.
وی افزود: اگر در تهران ۶ هزار تومان به هزینه بنزین مصرفی روزانه یک تاکسی اضافه و بین ۱۰۰ نفر مسافر آن تقسیم می‌شود و در شهرهای دیگر نیز این رقم متفاوت است که به همین دلیل رشد قیمت کرایه در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با ادعای اینکه یک سال و نیم برای استخراج این جداول کار شده و فرمول و جداول آن را در اختیار همه استانداران و فرمانداران قرار می‌دهیم، گفت: براساس این فرمول مابه‌التفاوت قیمت محاسبه می‌شود و از استفاده کنندگان از بار و مسافر اخذ می‌شود.

وی متوسط این افزایش کرایه در کشور را حدود ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت بنزین در حمل یک تن بار در صورت افزایش هزینه ۴ یا ۵ هزار تومانی سوخت یک وانت وانت‌بار در هر کیلو ۴ یا ۵ تومان بیشتر نخواهد بود و این افزایش قیمت سوخت در چند تن کالا پخش می‌شود که رقم آن بسیار پایین است.

وی در عین حال با بیان اینکه مالک خودرو و رانندگان نیز یارانه جبرانی خانوار را که به همه پرداخت می‌شود دریافت می‌کنند، این مورد را جبران کننده گرانی سوخت خودروها دانست!
رویانیان در عین حال برخلاف گفته‌های مسئولان حمل و نقل شهری، ادعا کرد: قیمت کرایه اتوبوس و مترو در کشور تغییر نمی‌کند اما حمل و نقل برون‌‌شهری بار و مسافر اندکی با افزایش قیمت روبه‌رو خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین