کد خبر: ۱۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
ترابی، نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی:

نمایشگاه مطبوعات، یک مانور دولتی بود

رسانه‌های منتقد در مضیقه هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم شهرکرد با انتقاد از وضعیت نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه‌ها مانوری دولتی است که بیشتر به غرفه آرایی اختصاص دارد و در آنها، کمتر نقد و تبادل تجارب و رفع مشکلات، رخ می‌دهد.

به گزارش خانه ملت، نصرالله ترابی خاطرنشان کرد: معمولاً مردم می‌آیند یک نگاهی به نمایشگاه می‌کنند و به عنوان یک زنگ تفریح، همدیگر را می‌بینند. در حالی که کارکرد اصلی نمایشگاه‌ها، تبادل افکار و ارائه نوآوری‌هاست اما در عرصه مطبوعات ما، امروز هیچ رقابتی نیست.

وی که با هفته نامه زردکوه گفت وگو می‌کرد، با انتقاد از نحوه حمایت دولت از مطبوعات گفت: مطبوعات منتقد دولت که اصلاً نه یارانه دارند، نه آگهی دارند و تازه مورد تهدید هم هستند، اوضاع مطبوعات محلی هم بدتر از اینهاست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مطبوعات محلی استان ما از نظر یارانه و حمایت، بسیار در مضیقه هستند و این مساله، رکن چهارم دموکراسی را به عنوان رابط بین دولت و مردم، تضعیف می‌کند.

نماینده مردم شهرکرد تصریح کرد: این روزها فقط انگیزه فردی می‌تواند مطبوعات را سرپا نگه دارند، چون رسانه‌ها از نظر مالی شدیداً آسیب‌پذیرند و کار مطبوعاتی هم از نظر درآمدی، بازده چندانی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین