کد خبر: ۱۱۲۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۹

نقدی: هدف بسیج رفتن به سمت جامعه اسلامی، بازار، دانشگاه و مدرسه است

شرایط ورود به بسیج متحول می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شرایط ورود اقشار مختلف به بسیج متحول می‌شود.

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی اظهار داشت: عضویت در بسیج معیارها و شاخص‌های متناسب با روز را پیدا می‌کند و نیز شروط اخلاقی و فرهنگی قوی‌تری را برای عضویت در بسیج و سلسله مراتب آن در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: در بسیج جوانانی داریم که از کارهای تکراری در پایگاه‌ها خسته شده‌اند و اکثرا آماده تحول هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بر خلاف سایر ارگان‌ها و نهادها، در بسیج با افزایش نیروهای انسانی نه تنها هزینه بالا نمی‌رود بلکه فایده و بهره‌وری افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با افزایش نیروهای بسیجی، خدمت‌رسانی به مناطق محروم و افراد نیازمند و نیز آبادانی روستاها افزایش یافته و سطح معرفت جامعه بالا می‌رود.

وی بیان داشت: هدف بسیج رفتن به سمت جامعه اسلامی، بازار، دانشگاه و مدرسه بر اساس موازین دینی اسلامی است به گونه‌ای که تمام آحاد جامعه را دربر گیرد.

سردار نقدی گفت: اضافه شدن افراد بسیج نباید صرف صدور یک کارت باشد بلکه باید اصول و ارزش‌ها بیشتر از گذشته حفظ شود که این امر در نهایت به نفع انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تمام مراحل از قبیل ورود، جذب و انواع عضویت در بسیج تغییر می‌کند و شرایط حضور اقشار مختلف به بسیج نیز متحول می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف کوتاه مدت در بسیج، تولید فکر و اندیشه خلاق برای حرکت در بسترهای جدید است، تصریح کرد: ما برای حرکت در زمینه‌های جدید نیازمند حمایت و نظرات و انتقال نیازهای جامعه از طریق مردم هستیم.

وی افزود: مردم باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیج که تاکنون به کار گرفته نشده را به مسئولان امر گوش‌زد کنند و برای مشکلات راهکار ارائه دهند.

سردار نقدی درباره نحوه انتقال راهکارهای مردم به مسئولان ارشد این سازمان گفت: برای ارتباط و انتقال افکار و اندیشه‌های مردم به متصدیان سازمان بسیج، از طریق معرفی مراکز دریافت این اطلاعات و انتقال به رئیس سازمان و نیز پیش‌بینی گروه‌های کاری برای بررسی و تجزیه و تحلیل نظرات مردم انجام شده تا بتوان راهکارهای عملی و قابل اجرا را عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌ها، نظرسنجی به شکل ساختاری است به این صورت که پایگاه به حوزه‌ها، حوزه‌ها به نواحی و همینطور تا مرکز ایده‌ها جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به الزامات بسیج برای ورود به دهه چهارم انقلاب گفت: مهم‌ترین موضوع این است که اگر می‌خواهیم بسیجی باشیم باید خودسازی کنیم و ارتقای سطح معنویت و اخلاق از اولویت‌های نخست به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: لازمه تحقق عدالتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند برخورداری از کادرهای عادل است به گونه‌ای که این کادرها اگر به جایی رسیدند مردم و خدا را فراموش نکنند.

سردار نقدی تصریح کرد: در عرصه سازندگی فعالیت‌های کوچک و گسترده در گوشه و کنار کشور انجام داده‌ایم که بسیج با هم‌جهت کردن انگیزه‌ها، اولویت‌ها را شناسایی، انگیزه‌ها را ترغیب و کارها را پیش ببرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه فساد، ابتذال و کج‌روی‌های اخلاقی مین‌هایی هستند که امروز دشمن بر سر راه جوانان ما قرار می‌دهد و آنها را از ارزش‌های معنوی دور می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز جا دارد که جوانان با دوری از گناه و معصیت و پرهیز از آفت‌ها قدردان نبرد جوانان در هشت سال دفاع مقدس باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان با تعمیق، تحقیق، مطالعه بیشتر و جهاد علمی می‌توانند رسالت امروز خودشان را انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
0
بسیج اینجا بسیج آنجا بسیج همه جا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین