کد خبر: ۱۱۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۱
کرمی‌راد در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

بهترین راه انتخاب شهرداران؛ انتخاب از سوی شورای شهر است

طرح انتخاب شهرداران توسط وزارت کشور، مغایر با قانون است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب -سرویس سیاسی: محمد کرمی‌راد در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب در خصوص طرح تعدادی از نمایندگان برای انتخاب شهرداران توسط وزارت کشور اظهارداشت: این طرح خام و در اثر لابی و رایزنی نمایندگان تهیه شده است.

وی ادامه داد: شاید طراحان مدعی باشند که اگر شهرداران از سوی وزارت کشور انتخاب شوند امکان پاسخ‌گویی آنان هم فراهم است اما نباید فراموش کرد این انتصاب دولتی می‌تواند تبعات منفی به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: همواره در کشور ما دولت‌ها با شهرداری رقابت منفی داشته‌اند درحالی که به‌نظر می‌رسد آنچه اصل و نص صریح قانون است انتخاب شهرداران توسط شوراهای شهر است که باید به آن توجه داشت.

وی طرح مذکور را مغایر قانون دانست و گفت: شوراها باید تقویت شوند نه اینکه با ارائه اینگونه طرح‌ها آنها را از حیز انتفاع خارج کنیم.

کرمی‌راد گفت: چطور عده‌ای دنبال گسترش تصدی دولت در امور کشور هستند درحالی که ما در همه زمینه‌ها خواستار کاهش تصدی‌گری دولت هستیم.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با ابراز تاسف از این اقدام سیاسی برخی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسید مجلس باید واقع بینانه‌تر نسبت به این موضوع بررسی‌هایی داشته باشد و همه ابعاد طرح را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و به آنچه در نهایت به نفع مردم است عمل کند.

کرمی‌راد یادآور شد: بر همه مسلم است که بهترین راه انتخاب شهردار انتخاب از سوی مردم یعنی همان انتخاب توسط شورای شهر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین