کد خبر: ۱۱۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
به دلیل نظرخواهی از مقام معظم رهبری؛

یک بند از برنامه پنجم مراعا ماند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه آموزش و پرورش انقدر در جلسه دیروز مجلس، حاشیه‌ساز شد که نهایتا تصمیم‌گیری درباره آن به مشورت با مقام معظم رهبری موکول شد. 

به گزارش خانه‌ملت، در بررسی مفاد 24 تا 28 لایحه برنامه پنجم توسعه که به حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش اختصاص داشت، تمام وقت جلسه علنی دیروز را گرفت. نتیجه این بررسی‌ها مراعا ماندن یک بند و ارجاع دوباره‎اش به کمیسیون تلفیق و مراعا ماندن بند دیگری برای مشورت با رهبری شد.

علی لاریجانی که روز گذشته از دیدارش با رهبر انقلاب خبر داده و به نقل از ایشان گفته بود که هنوز سیاست‎های کلی اصل 44 در حوزه آموزش و پرورش و بهداست و درمان ابلاغ نشده است، امروز هم اعلام کرد که به دلیل مباحث پیش آمده، برخی مشغول مذاکره با مقام معظم رهبری هستند.

وی در پاسخ به نمایندگانی که می‎پرسیدند این مذاکرات از کی آغاز شده و در چه مرحل‌های است، گفت: هنوز مباحثات پخته نشده که ببینیم نظر ایشان هنوز همین است یا نه؟ بگذارید دو روز دیگر بگذرد و این مذاکرات به نتیجه برسد، بعد درباره این ماده تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

اشاره وی به ماده 28 لایحه برنامه پنجم بود که در آن آمده است: دولت مجاز است به منظور کاهش تصدی‎گری، با حفظ حق سیاست‎گذاری و نظارت کیفی، از توسعه مدارس غیر دولتی و اجاره بلند مدت آنها حمایت کند. بخشی از این ماده نیز به ادغام نهضت سواد‌آموزی در وزارت آموزش و پرورش اشاره داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین