کد خبر: ۱۱۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷
هزینه‌های 50 تا 70 میلیونی برای طراحی دکور یک خبرگزاری

‌نمایشگاه مطبوعات؛ کمترین مخاطب و رکورد در تجمل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابتکار در یادداشتی با عنوان «نمایشگاهی که فقط یک مهمانی بود» نوشت:

نمایشگاه امسال مطبوعات در شرایطی به پایان رسید که دستاوردهای آن به لحاظ تاثیر‌گذاری بر وضعیت مطبوعات وارتقا کمی وکیفی جایگاه آنها مورد تردید کارشناسان ارتباطات قرار گرفته است. متاسفانه مشخص نبودن اهداف نمایشگاه و بی‌توجهی به مشکلات مطبوعات و عدم ایجاد پیوند ارگانیک بین این مشکلات و اهداف نمایشگاه، بر تردیدها افزوده است.

نمایشگاه امسال چینشی عجیب و مبهم را تجربه کرد. برای نخستین بار نشریات متفرقه و کم مخاطب که طبیعتا دارای مخاطبان خاص هستند به همراه نشریات استانی و محلی - که طبیعتا نیازی به دیده شدن حداکثری ندارند و بازدید از آنها هم ضرورتا نیازاکثریت فعالان عرصه رسانه و مخاطبان عام نیست- در بهترین موقعیت نمایشگاه استقرار داده شدند و با استدلال‌های خاص، رسانه‌های پرتیراژ و سراسری کشورهمراه با چینش درونی سوال برانگیزتری در انزوای انتهای سالن شبستان قرارداده شدند که دلیل این موضوع در تمام طول برگزاری اصلی ترین سوال و ابهام مراجعه کنندگان بود.

نمایشگاه‌مطبوعات ایران در همه ادوار برگزاری آن بسته به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور فراز و نشیب‌های مختلفی را به لحاظ میزان رونق و استقبال تجربه کرده است. چه آن زمان که این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه مطبوعات و در ازدحام معروف مراجعه کنندگان عمومی برگزار می‌شد و چه در سالهای اخیر که در مصلی تهران و جدای از نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، این نمایشگاه همواره نقطه کانونی و میعادگاه فعالان رسانه‌ای سراسرکشور شناخته می‌شد. اما کسانی که دوره‌های مختلف نمایشگاه مطبوعات را تجربه کرده اند معتقدند دوره هفدهم متاثر از رخوت و انفاعل و فضای سرد حاک برجامعه از جهت اقبال عموم و خواص ناکام ماند و حتی دو روزپایانی هفته که طبیعتا باید روزهای پرازدحام نمایشگاه می‌بود نیز به حضورمردم، فعالان رسانه‌ای و چهره‌های خاص (به اصطلاح مهمانان ویژه) کمک چندانی نکرد. دراین بین حداقل انتظار بیشتری برای بازدید مسئولان و مدیران ارشد کشور می‌رفت که آن هم چندان محقق نشد.

نمایشگاه امسال رشد تصاعدی ریخت و پاش‌های تجمل گرایانه سالهای اخیر را ادامه داده و به گواه بسیاری از این جهت نیز رکورد دارشد. امسال تمام نگاه‌ها در نمایشگاه مطبوعات به دکورهای پرهزینه و پرزرق و برق جلب شده بود. 

به گفته مطلعین، برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های دولتی هزینه‌های 50 تا 70 میلیونی برای طراحی دکوراسیون و نورپردازی غرفه‌های خود صرف کردند که در تاریخ برگزاری نمایشگاه تقریبا بی سابقه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین