کد خبر: ۱۱۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶

فیلم جدید برادران کوئن 22 دسامبر اکران می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وسترن «شهامت» به کارگردانی جوئل و ایتن کوئن که بازسازی فیلمی به همین نام با بازی جان وین است، 22 دسامبر (اول دی) به سینماها می‌آید.

استودیو پارامونت ابتدا قصد داشت تازه‌‌ترین ساخته برادران کوئن را روز کریسمس روانه سینماها کند که امسال به روز شنبه افتاده است.

اکران زودتر «شهامت» هرچند به لحاظ اقتصادی به صرفه است، اما این فیلم را در مقابل چند رقیب قرار می‌دهد. فیلم سه‌بعدی «سفرهای گالیور» و کمدی «فاکرهای کوچک» دیگر فیلم‌هایی هستند که از 22 دسامبر در آمریکای شمالی روی پرده می‌روند.

«شهامت» را شرکت‌های «اسکات رادین پروداکشنز» و «اسکای‌دنس پروداکشنز» تهیه کرده‌اند و استیون اسپیلبرگ مدیر تولید است. برادران کوئن هم از تهیه‌کنندگان فیلم هستند.

مت دیمن، جف بریجز، جاش برولین، بری پپر و هیلی استاینفلد در این فیلم بازی می‌کنند که بر مبنای رمان چارلز پورتیس ساخته شده است. این رمان سال 1969 مبنای فیلم «شهامت» به کارگردانی هنری هاتاوی شد که یک جایزه اسکار بازیگری برای جان وین ستاره آن به همراه داشت.

داستان درباره یک دختر نوجوان سرسخت است که همراه یک مارشال مسن آمریکایی و یک رنجر جوان می‌کوشد قاتلان پدر خود را پیدا کند. فیلمنامه «شهامت» را خود برادران کوئن نوشته‌اند و این اولین فیلم تاریخی آنهاست.

وین در اولین «شهامت» نقش مارشال پیر را بازی کرد و رابرت دووال و دنیس هاپر به نقش دو یاغی ظاهر شدند.

برادران کوئن پارسال کمدی سیاه «یک مرد جدی» را روی پرده داشتند. آنها سال 1997 برای فیلم «فارگو» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شدند و سال 2008 نیز با «پیرمردها کشوری ندارند» چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردان دریافت کردند.

«بزرگ کردن آریزونا»، «تقاطع میلر»، «بارتون فینک»، «وکیل هادساکر»، «لبووسکی بزرگ»، «بی‌رحمی تحمل‌ناپذیر»، «قاتلان پیرزن» و «پس از خواندن بسوزان» از دیگر ساخته‌‌های برادران کوئن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین