کد خبر: ۱۱۲۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵

وزیر بازرگانی: وزارت بازرگانی نقش اساسی در کنترل واردات ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در نشست 2 ساعته وزیر بازرگانی و نماینده مردم یزد در خصوص نارسائی‌ها و بهبود نظام بازرگانی کشور، حمایت از واردات به جای پشتیبانی از تولید داخلی بحث و گفت‌و گو شد.

در این دیدار که معاونان برنامه‌ریزی و پارلمانی وزیر نیز حضور داشتند، علی‌اکبر اولیاء به طرح دیدگاه‌های خود در مورد زمینه‌های فوق پرداخت و از آشفتگی در خرده‌فروشی و عمده فروشی کالا، سود جوئی برخی افراد و تحمیل هزینه‌ها به تولید کننده و مصرف کننده و نهایتاَ نابودی تولید در کشور و افزایش هزینه‌ها سخن گفت.

وزیر بازرگانی در این جلسه نیز از جدایی حلقه تولید و عرضه در کشور سخن گفت و راه حل اساسی را پیوند این دو با هم ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود تا با مجوز برنامه پنجم این ادغام صورت گیرد. 

دکتر غضنفری اختیارات وزرای جهاد کشاورزی و صنایع و معادن را در کنترل واردات تعیین کننده دانست و یادآور شد: وزارت بازرگانی در این زمینه نقش اساسی ندارد.

در انتهای جلسه در خصوص تقویت بنگاه های کوچک و متوسط و خوشه های تخصصی صنوف تولیدی و تمرکز فعالیتهای وزارت بازرگانی بر قاچاق کالا و بازارچه های مرزی تاکید شد.

در حاشیه این جلسه هم علی‌اکبر اولیاء با همراهی معاون برنامه‌ريزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی و جمعی از مدیران و مسئولان از ستاد بازرگانی هدفمند کردن یارانه‌ها که در آستانه اجرای این قانون در وزارت بازرگانی فعال شده است بازدید کرد و در جریان نحوه عملکرد و برنامه‌ریزی این ستاد برای کنترل وضعیت بازار قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین