کد خبر: ۱۱۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷

زمزمه با باد دو جایزه اصلی جشنواره فیلم «اِمال» اسپانیا را به‌دست آورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس هنری: فیلم سینمایی «زمزمه با باد» به کارگردان شهرام علیدی دو جایزه اصلی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوروعرب» (اِمال) در کشور اسپانیا را از آن خود کرد. 

به گزارش روابط عمومی فیلم سینمایی «زمزمه با باد»، فیلم سینمایی «زمزمه با باد» (سرته له گه¬ل با) Sirta La Gal Baاولین ساخته شهرام علیدی با حضور این کارگردان جوان ایرانی در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوروعرب» (اِمال) Amal در شهر سانتیآگو دِکمپوسلا در کشور اسپانیا به روی پرده رفت و توانست دو جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را به‌دست آورد. 

هیأت داوران هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اِمال به دلیل هدایت خوب و کارگردانی منسجم فیلم سینمایی «زمزمه با باد» "Whisper With the Wind" جایزه اصلی بهترین فیلم جشنواره را به کارگردان آن «شهرام علیدی» تقدیم کردند و همچنین به دلیل بازی خوب و عملکرد قابل قبول «عمر چاوشین» در این فیلم، جایزه بهترین بازیگر این جشنواره را به این بازیگر کُرد عراقی تقدیم نمودند و در واقع این جایزه، اولین جایزه بین‌المللی بازیگران عراقی در طول تاریخ سینمای این کشور محسوب می‌شود. 

جشنواره بین‌المللی عرب ـ اروپایی با شرکت فیلم‌هایی از کارگردانان سراسر جهان در روزهای 1 تا 9 آبان‌ماه (23 تا 31 اکتبر) در شهر سانتیآگو دِکمپوسلا در کشور اسپانیا برگزار شد. 

جشنوارة بین‌المللی فیلم «یوروعرب» (اِمال) سال 2003 تأسیس شده و یکی از جشنواره‌های مقدماتی عربی در دنیاست و تنها موردی است که در اروپا به این موضوع می‌پردازد. 

هدف از این طرح نزدیکی غرب و دنیای عرب با کمک فیلم به عنوان نمادی از زبان جهانی است. هدف اولیه این جشنواره، ارتقا زبان میان فرهنگ‌ها به منظور تشویق درک و تحمل و همچنین پیشنهاد نقطه نظرات مختلف دنیای واقعی اعراب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین