کد خبر: ۱۱۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶

ایران تهدید اول اسرائیل است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای این رژیم دانست. 

به گزارش خبرگزاری‌ها، "عاموس یدلین" رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل در پایان دوره فعالیت خود در سخنانی در کمیته امور خارجی و امنیت پارلمان این رژیم (کنیست) گفت: رویارویی آینده میان اسرائیل و دشمنانش، در جبهه های متعددی خواهد بود و با تلفات بیشتری نسبت به جنگ ها و درگیری های قبلی، همراه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اسرائیل همچنان قدرت مقابله و بازدارندگی بزرگی را به‌ویژه در زمینه های هوایی و فناوری در اختیار دارد گفت: ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل و کشورهای معتدل عربی در منطقه است.

رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل، ایران، سوریه و حزب‌الله را به عنوان تهدید این رژیم برشمرد و گفت: پیشرفت ایران به سمت تولید سلاح هسته‌ای از آنچه که دولت تهران پیش‌بینی می‌کنند؛ کندتر است اما به احتمال بسیار ایران به میزان کافی از اورانیوم غنی شده برای تولید دو بمب هسته‌ای دست پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، در حال تاثیر‌گذاری است. روند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران سرعت آن کم شده که دلیل آن نیز فنی است. اسرائیل امروزه درباره این موضوع بیش از پیش اطلاعات امنیتی در اختیار دارد. ایران امروزه مواد هسته ای لازم برای تولید یک بمب هسته‌ای را در اختیار دارد اما این توانایی را دارد که به‌زودی مواد لازم برای تولید دو بمب هسته‌ای را فراهم کند.

یدلین درباره سوریه نیز گفت: این کشور اخیرا محموله‌های بزرگ سلاح از روسیه دریافت می‌کند که از جمله می‌توان به سامانه‌های موشکی پیشرفته زمین به هوا اشاره کرد. این موضوع سختی‌هایی را در مقابل نیروی هوایی اسرائیل قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان نیز از سوریه سلاح‌های پیشرفته‌ای دریافت می‌کند که این قدرت را به حزب‌الله می‌دهد تا بتواند در چند ساعت کنترل لبنان را به دست بگیرد.

این مقام ارشد اسرائیلی همچنین گفت که گروه جهاد اسلامی فلسطین موشک‌هایی از نوع فجر دریافت کرده است.

رئیس دستگاه جاسوسی نظامی اسرائیل تاکید کرد که این رژیم در حمله به تاسیسات هسته‌ای سوریه (دیرالزور) مشارکت داشته است. 

گفتنی است اسرائیل تاکنون به‌طور رسمی به حمله هوایی به تاسیسات دیرالزور سوریه اعتراف نکرده بود.

وی همچنین حمله نظامی به غزه و جنوب لبنان را "عملیات نظامی گسترده" و نه جنگ خطاب کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین