کد خبر: ۱۱۲۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۷

کمر قهوه تلخ را در شهرستان‌ها شکستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که "مهران مدیری" کارگردان سریال "قهوه تلخ" در سری سوم این سریال از مردم بابت رعایت کپی‌رایت و خرید این سریال تشکر و قدردانی کرد، اما کپی غیرمجاز گسترده این سریال در شهرستان‌ها توزیع سری هفتم آن را متوقف کرد. 

اخیرا خبرهایی در مورد کپی غیرقانونی سریال "قهوه تلخ" در شهرستان‌ها و فروش آن با قیمتی بسیار پایین‌تر به گوش می‌رسید، اما سرانجام مشخص شد گروهی از سودجویان زیرزمینی با کپی غیرقانونی و توزیع آن در جعبه‌های "Blue Ray " که در نهایت حدود 400 تومان برای آنها تمام می‌شود، این سریال را با قیمتی حدود 2 هزار تومان به فروش می‌رساندند.

کارشناس یکی از شرکت‌های تولیدکننده معتبر لوح فشرده گفت: متاسفانه رعایت قوانین و کپی غیرمجاز در تهران رعایت شده و برخی سودجویان در شهرستان‌ها با کپی این محصولات، آنها را در جعبه‌های مشابه بدون لیبل و استامپ قرار داده و به فروش می‌رسانند، متاسفانه مردم فقط در تهران به محصولات حرفه‌ای و قانونی واقعی احترام گذاشته‌اند و در شهرستان‌ها به دلیل بی‌تفاوتی خریدار به نبود لیبل و استامپ روی لوح فشرده و جعبه محصول غیرقانونی و اطلاع نیافتن مردم از روند کپی غیرمجاز، سودجویان بهره مناسبی برده‌اند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه موضوع کپی غیرمجاز در کشورمان روند خطرناک و غیرقابل کنترلی گرفته و در این میان مسئولان و به خصوص مجلس شورای اسلامی باید فکری به حال سوء‌استفاده‌های غیرقانونی در این حوزه کنند.

از این سو سری هفتم این مجموعه روز سه‌شنبه هفته جاری توزیع نشد و شایعه تغییر پخش کننده سریال روی زبان‌ها افتاد و برخی سایت‌ها و بلاگ‌های علاقه‌مند به این سریال آن را با قوت منتشر کردند.

ولی واقعیت این است که پخش کننده این سریال تغییر نکرده، ولی تهیه‌کنندگان آن به دنبال راه‌کاری برای جلوگیری از توزیع غیرقانونی این سریال در شهرستان‌ها بوده و به‌دنبال ایجاد ابزاری برای توزیع سریع و قانونی در شهرستان‌ها شده‌اند.

استقبال از سریال قهوه تلخ با توجه به تبلیغات مناسب شهری و بازار تثبیت شده قانونی محصولات فرهنگی در تهران موجب فروش این مجموعه تا نزدیک 8 میلیارد تومان شده، ولی با قدرت‌نمایی سودجویان زیرزمینی، سودآوری 23 سری آینده این سریال در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. مگر اینکه بازهم شهرت "مهران مدیری" با آگاهی دادن به مردم به داد این مجموعه تلویزیونی برسد!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
0
2
نگوید در شهرستان ها کمر قهوه تلخ شکستند چون من دارم میبینم در شهرستان خودمان چنین چیزی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
1
0
در شهرستان ما متاسفانه كپي غير قانوني از قهوه تلخ زياد شده، بايد به خاطر حمايت از خود آقاي مديري و مجموعه ايشون از خريد كپي خود‌داري كرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
0
1
خوبه بسيار عالي
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین