کد خبر: ۱۱۲۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
مدیرکل اداره نظارت و اعتبار بخشی مراکز درمانی وزارت بهداشت:

تنها 5 درصد بیمارستان‌های کشور رتبه درجه یک عالی دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل اداره نظارت و اعتبار بخشی مراکز درمانی وزارت بهداشت گفت: از مجموع هزار بیمارستان کشور تنها حدود 50 بیمارستان رتبه درجه یک عالی دارند. 

دکتر سجاد رضوی به تشریح اعطای استاندارد ملی و بین‌المللی به بیمارستان‌های کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر هیچ‌کدام از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کشور استاندارد ملی و بین‌المللی ندارند.

وی با اشاره به تدوین استاندارد بیمارستان‌ها در وزارت بهداشت، افزود: هم اکنون آیین‌نامه این استانداردها آماده شده و منتظر ابلاغ وزیر بهداشت است.

رضوی با اعلام اینکه برای دریافت استاندارد بین‌المللی نیز با موسسات اروپایی و آمریکایی در حال مذاکره و تبادل نظر هستیم، گفت: هم اکنون دو استاندارد بین‌المللی در دنیا وجود دارد که GCI آمریکا و ACI اروپا و کانادا است که ما با موسسه کانادایی برای دریافت این استاندارد وارد مذاکره شده‌ایم.

مدیرکل اداره نظارت و اعتبار بخشی مراکز درمانی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت بیمارستانهای کشور برای دریافت استانداردهای بین المللی اظهار داشت: در حال حاضر حدود پنج بیمارستان برای دریافت استاندارد ACI اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت این استاندارد زمانبر است ادامه داد: برای گرفتن این استاندارد بیمارستانها می بایست شاخصهای جهانی را داشته باشند که بعد از بازدید ناظران موسسه بین‌المللی کانادا احتمالا تا دو سال آینده می توانند این استاندارد را کسب کنند.

رضوی با عنوان اینکه در حال حاضر هیچ بیمارستانی در کشور استاندارد ملی یا بین‌المللی را ندارد گفت: حدود 5 درصد از مجموع 1000 بیمارستان دولتی و خصوصی کشور رتبه درجه یک عالی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین