کد خبر: ۱۱۲۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹

بیانیه بسیج دانشجوئی 8 دانشگاه در انتقاد از دولت و مجلس

استثمار تلاش دانشجویان كوشا به نفع پولدارها
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بسیج دانشجوئی 8 دانشگاه مطرح كشور طی بیانیه‌ای مصوبه مجلس و دولت برای پولی شدن دانشگاه‌ها را خلاف عدالت و نص صریح سخنان امام (ره)و مقام معظم رهبری دانستند.

به گزارش آفتاب به نقل از جهان، بنابراین گزارش، متن كامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"خدا نیاورد آن روزی را كه سیاست ما و سیاست مسئولان كشور ما پشت كردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند. معاذالله كه این با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین و ائمه معصومین - علیهم السلام - سازگار نیست."
(امام خمینی - 6/5/1366)

ناباورانه مطلع شدیم كه در ادامه تصویب لایحه برنامه پنجم توسعه، بند "ی" از ماده 24 تصویب شد. به راستی كه این بند با صدور مجوز جذب دانشجوی پولی در دانشگاه‌های دولتی، لكه ننگی است بر دامان همه دلدادگان انقلاب و عدالت‌خواهان.

ما اشتباه كردیم. آری، اشتباه از ما بود كه هنگامی كه دیدیم كلید درب بسته كنكور با وجود كلاس‌های گوناگون و گرانقیمت، "پول" شده است و به وضوح مشاهده می‌شود كه متوسط سطح مالی رتبه‌های برتر كنكور بسیار بالاتر از متوسط جامعه است، فریاد اعتراض‌مان شادی نگاه‌های شما را همانند نگاه‌های دانش‌آموزان مستضعف به غم تبدیل نكرد. 

اشتباه از ما بود كه مسئولین‌مان را نبردیم تا مناطق فقیر شهر را دیده و مشاهده كنند كه صاحبان اصلی این انقلاب چه كسانی هستند. تا برای آنها قانون وضع كنند، نه برای عده‌ای مرفه بی‌درد.

آقایان، ایمان ما به عدالت علوی با آنچه بر زبان شما جاری بوده و در قوانین مصوب شما هویدا گشته، متفاوت است. به فرموده امام‌مان، سید علی خامنه‌ای " قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع كند، والاّ قانونى كه پولداران را پولدارتر كند، قانون مملكت اسلامى نیست. قانون باید بتواند گره‏ها را باز كند و به دردِ دل قشرهاى محروم برسد."(۱۳/۱۱/۱۳۷۸)

آقایان، ما انقلاب و رهبرش را متفاوت از این مسیری كه شما می‌روید یافته‌ایم.
پس از این همه تاكیدات رهبر انقلاب بر لزوم تولید ثروت از راه علم، دیگر با كدامین توجیه می‌خواهید حلقه‌ای بسته ایجاد كنید میان ثروت و علم؟! آیا قرار است سرمایه‌داران و فرزندانشان به دانشگاه آمده تا با تولید ثروت دانش بنیان، بر ثروت‌های خود بیافزایند و دیگر اقشار جامعه تنها نظاره گر این دور باطل باشند؟!

آیا تجربه این طرح كافی نبود برای پرهیز از این اقدام؟! در گذشته نیز دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیركبیر از طریق برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارج از كشور مشابه این طرح را اجرا كرده اند، كه عواقبش بر همه معلوم شد. آن چه كه بر سر فرهنگ دانشگاه‌ها آمد بر تمام كسانی كه آن دوران در دانشگاه بودند معلوم است. هنگامی كه عده ای خود را صاحب حق و طلبكار از دانشگاه می‌بینند -چون پولش را داده‌اند-، همگی از طبقه مرفه جامعه هستند و اكثرا فرهنگ كاخ‌نشینی را با خود به همراه دارند، فكر می‌كنید از كارخانه‌های انسان سازی، انسان‌هایی انقلابی بیرون خواهد آمد؟! چه بر سر فضای فرهنگی دانشگاه می‌آید؟

مگر نه این است كه دانشگاه‌های معتبر كشور به دلیل ورود دانشجویان قوی به این دانشگاه‌ها اسم و رسم یافته‌اند؟ پس به چه دلیل، اعتباری را كه با زحمت شبانه‌روزی دانشجویان كوشای این دانشگاه‌ها به‌وجود آمده، با پول معاوضه كرده و عده‌ای كه قوت علمی ندارند را معتبر می‌كنید؟ آیا با این مدرک‌فروشی كه به راه‌انداخته‌اید، اعتبار مدارک را نیز به فروش نگذاشته‌اید؟

آیا نمی‌توان این موضوع را "استثمار تلاش دانشجویان كوشا" به نفع مرفهین و پولدارها نامید؟ چرا كه آنها با تلاش‌شان برای دانشگاه اعتبار كسب می‌كنند و عده‌ای این اعتبار را با پولشان می‌خرند.

شما را توصیه می‌كنیم كه بار دیگر مصوبه خود را بررسی كنید تا زمینه‌ساز یكی از بزرگ‌ترین خطر انقلاب نشوید. به راستی متوجه آن نشده‌اید كه با تصویب این بند زمینه تربیت نسلی از مدیران آینده جمهوری اسلامی را فراهم می‌نمایید كه به مبانی جمهوری اسلامی پایبند نبوده و تنها زر را به رسمیت می‌شناسند؟!

"یكى از بزرگ‌ترین خطرات حكومت‌هایى كه معتقد به مبنایى هستند، این است كه صاحبان پول بتوانند در اركان حكومت اعمال نفوذ كنند. اینها همه چیز را خراب مى‏كنند. هر بخشى از نظام اگر تحت تأثیر زرمندان و ثروتمندان قرار گرفت، ضایع خواهد شد."(امام خامنه ای-۵/۴/۱۳۸۱)

بدانید كه دانشجویان انقلابی این بند ننگین لایحه پنجم و چندین بند دیگر آن را كه پس از تصویب دولت و مجلس منتظر نظر شورای نگهبان است نخواهد پذیرفت. ما بیشتر دوست داریم تا خود دولت‌مردان و نمایندگان مجلس به خود آمده و اشتباهی را كه كرده‌اند، جبران نمایند. هرچند كه اگر این‌گونه نشود به هر وسیله مشروعی متوسل خواهیم شد تا جلوی اجرا شدن این بی‌عدالتی را بگیریم.

بدایند كه جنبش دانشجویان مسلمان ساكت نمی‌ماند و برای دفاع از حقوق مستضعفین- همان صاحبان واقعی انقلاب و ولی نعمتان همه ما – به صحنه آمده و تا آخرین نفس مبارزه خواهند كرد.

والسلام علی من اتبع الهدی 

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های:
امام صادق (ع)
خواجه نصیر
تهران
شهید بهشتی
صنعتی امیركبیر
صنعتی شریف
علم و صنعت
علامه طباطبایی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین