کد خبر: ۱۱۲۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵
قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

دولتی کردن امور مردم به مصلحت کشور نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح انتخاب شهردار توسط وزارت کشور گفت: این طرح نه تنها به مصلحت کشور نیست ،بلکه به قهر مردم از توجه به امورات محلی خود منجر می‌شود. 

داریوش قنبری طرح انتخاب شهردار توسط وزارت کشور را با انتخاب توسط مردم مغایر دانست و آن‌را همراه با تبعات سویی برآورد کرد و ادامه داد: بحث انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم، به داشتن سیستم شهری پاسخ‌گو و مدیریت یک پارچه کمک کرده و ازبه‌وجود آمدن برخی از معضلات در شهرها جلوگیری می‌کرد اما انتصاب شهردارات با حکم وزارت کشور نه تنها قابل قبول نیست بلکه به سمت تحکیم سلطه وزارت کشور برروی شهرداران پیش می‌رویم. 

او افزود: در گذشته تجربیات مشابهی ثابت کرده که انتخاب شهرداران توسط وزارت کشور، به ناکار آمدی شهرداران در اداره امورات محلی‌شان می‌انجامد چرا که با بررسی سوابق، یکی از دلایل ناکار آمدی شهرداران، انتخاب و انتصاب آنها توسط وزارت کشور بوده است. 

قنبری، نماینده ایلام در مجلس با اشاره به این که طرح فوق باعث تضعیف مشارکت مردم در مدیریت شهری می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مردم خودشان شهردار را انتخاب نمی‌کنند، انتخاب شهرداران توسط نماینده ها در شورای شهر، به آنها اطمینان بیشتری برای پیگیری امورات‌شان را می‌دهد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با با بیان اینکه دولتی کردن امورات به مصلحت مردم نیست و پاسخ‌گویی مسئولان شهری را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: با کاستن از اختیارات شورای شهر برای انتخاب شهرداران، باعث قهر و یاس آنها در امورات محلی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین