کد خبر: ۱۱۲۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱

هیأت موسس تهیه‌کنندگان در خارج از خانه سینما معرفی شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال برگزاری جلسات مختلف تهیه‌کنندگان سینما با مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد، اعضائ هیت موسس صنف واحد تهیه‌کنندگان در خارج از خانه سینما معرفی شدند. 

دو جلسه تهیه‌کنندگان سینمای ایران با علیرضا سجادپور(مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی) با هدف تشریح اتحادیه واحد برای تهیه‌کنندگان در تاریخ‌های 10 و 12 آبان در معاونت سینمایی برگزار شد. در این جلسه تهیه‌کنندگان از بخش‌های مختلف حضور داشتند که با سجادپور پیرامون تشکیل اتحادیه واحد مذاکره کردند. 

در این دو جلسه؛ حدود 21 نفر از تهیه‌کنندگان سینما درکنار افرادی همچون امیرحسین شریفی، علی سرتیپی، داریوش بابائیان، علیرضا داوودنژاد، عزیزالله حمیدنژاد، منوچهر شاهسواری، محسن علی‌اکبری، قاسم قلی‌پور، غلامرضا موسوی، سیدجمال ساداتیان، سیروس الوند، پوران درخشنده، مرتضی شایسته و حبیب‌الله کاسه‌ساز در دو جلسه حضور داشتند. 

در جلسه اول مرتضی شایسته، حبیب الله کاسه‌ساز، مسعود جعفری جوزانی، داریوش باباییان و سیدجمال ساداتیان از اتحادیه تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان سینمای ایران، و از انجمن تهیه‌کنندگان مستقل غلامرضا موسوی، امیرحسین شریفی و علی سرتییپی حضور داشتند. ازسوی مجمع فیلمسازان سینمای ایران نیز علیرضا داودنژاد و عزیزالله حمیدنژاد درکنار منوچهر شاهسواری به‌عنوان نماینده کانون تهیه‌کنندگان و محمدعلی زم، سعید سهیلی، مسعود اطیابی، پوران درخشنده و محسن علی اکبری حاضر بوده‌اند. از دیگر مدعوین در این جلسه؛ رسول صدرعاملی، محمدرضا تخت‌کشیان، سیدضیاء هاشمی و منوچهر محمدی بوده‌اند که هیچیک به دلیل سفرکاری در این جلسه حضور نیافتند. 

جلسه اول حاشیه‌های زیادی داشت اما سرانجام جمع حاضر تصمیم به تشکیل صنف واحد گرفت. 

در جلسه دوم که در روز چهارشنبه(12 آبان) برگزار شد، با اضافه شدن منوچهر محمدی و رسول صدرعاملی به صورت رسمی، کار رای‌گیری انجام شد هرچند غلامرضا موسوی، منوچهر محمدی، منوچهر شاهسواری، علیرضا داودنژاد و عزیز‌الله حمید نژاد به تشکیل صنف واحد رای منفی دادند اما درنهایت مرتضی شایسته، سیدضیاء‌ هاشمی، محسن علی اکبری و جمال شورجه به‌عنوان هیات موسس برای راه‌اندازی صنفی خارج از خانه سینما تعیین شدند. 

گویا قرار است این تشکل خارج از خانه سینما فعالیت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین