کد خبر: ۱۱۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: همچنان معتقدیم انحلال دانشگاه غیرقانونی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیته بررسی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد که نظر مجلس این است که این ادغام باید مراحل قانونی خود را طی می‌کرد. 

حسین تامینی افزود: پس از برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس با وزیر بهداشت قرار شد تا کمیته‌ای تشکیل شود و دلایل انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران بررسی شود.

وی ادامه داد: در این کمیته بررسی می‌شود که آیا انحلال این دانشگاه مراحل قانونی خود را طی کرده یا خیر. البته وزارت بهداشت بر قانونی بودن این ادغام تاکید می‌کند اما نظر مجلس طبق بررسی در هیأت رییسه اعتقاد دارد که قانونی نبوده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مجلس معتقد است که این ادغام باید طبق برنامه لایحه چهارم توسعه و براساس هیأت امنایی بودن انجام می‌شد.

تامینی افزود: در این کمیته اعضایی از کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس، همچنین نماینده ای از وزارت بهداشت، کمیسیون سیاست خارجی و سیاست ملی مجلس حضور دارند و تا پایان امروز به بررسی قانونی بودن یا نبودن ادغام می‌پردازند.

عضو کمیته بررسی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نگرانی موجود این است تا مشکلی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی به وجود نیاید. اما به نظر بنده با توجه به مستندات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در مورد شورای گسترش دانشگاه‌ها که اجازه انحلال دانشگاه‌ها را دارند، این ادغام منطقی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین