کد خبر: ۱۱۲۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵

تجمع دانشجویان و شکایت اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران به کمیسیون اصل 90

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح امروز هم همچون هفته گذشته دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در محوطه این دانشگاه تجمع کردند و با شعارهای «دستجردی! دستجردی! منتظر جوابیم»، «ما هستیم! می‌مانیم! دانشجوی ایرانیم»، «ایران، ایران نمونه، اوضاع همین می‌مونه»، «وزیر باید بدونه، ایران باید بمونه»، «وزیر قانون میزاره مجلس خبر نداره» و «سر کلاس نمی‌ریم، ایران و پس می‌گیریم» به سمت پردیس مرکزی این دانشگاه که از روز شنبه گذشته در اختیار ریاست دانشگاه تهران است، حرکت کردند، این دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «تا پس گرفتن دانشگاه ایران، دانشجویان، هیأت علمی، اساتید، پرسنل و اعضای بسیج دانشجویی به تحسن ادامه می‌دهند» خواستار لغو حکم انحلال این دانشگاه شدند و می‌گفتند «ایران، ویران نخواهد شد.» 

در این تجمع که بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشتند، نزدیک به 200 نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه و جمع کثیری از پرسنل دانشگاه نیز برای حمایت از دانشجویان و نشان دادن این که لغو حکم انحلال این دانشگاه خواسته جامعه دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران است که شامل دانشجویان، اساتید، اعضای هیأت علمی و پرسنل دانشگاه می‌شود، در این تجمع حضور داشتند. 

در این تجمع رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ادغام شرایطی دارد که اگر قرار باشد صورت بگیرد باید به تصویب مجلس برسد، گفت: اگر بحث مسئولان موازی‌کاری است، چرا دانشگاه شریف و علم و صنعت را ادغام نمی‌کنند، مگر هر دو صنعتی نیستند؟! 

در این تجمع همچنین دکتر قائم‌‌پناه، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه در جمع دانشجویان با اشاره به این که هویت علمی دانشجو با نام دانشگاه اوست، گفت: با انحلال دانشگاه ایران، هویت ما را خدشه‌دار کرده‌اند، دانشگاهیان دانشگاه ایران هویت عاریتی نمی‌خواهند، که زیر بار نام دانشگاه تهران بروند. 

او با اشاره به این که تاسیس استان البرز بهانه‌ای است برای انحلال دانشگاه ایران، گفت: مگر وقتی قم شد استان، کسی دانشگاه تهران را منحل کرد؟! 

او همچنین از مسئولان خواست: کوچک‌تر کردن دولت را از وزارت‌خانه‌ها آغاز کنند، نه این که وزارت‌خانه‌ را 10 برابر کنند، چرا باید کوچک کردن دولت از دانشگاه ایران آغاز شود. 

او که صحبت‌هایش با تشویق دانشجویان و دیگر اساتید قطع می‌شد، پس از چند لحظه سکوت برای بازگشتن آرامش به دانشجویان ادامه داد: اگر قصد سازمان‌دهی داشتیم با این تصمیم که همه چیز بدتر شد و اگر بهانه ارتقاء علمی است، کجای دنیا با انحلال دانشگاهی که 700 عضو هیأت علمی دارد سطح علمی را بالا می‌برند، اگر قرار است سطح علمی را بالا ببریم چرا دانشگاه تهران را زیر مجموعه دانشگاه ایران نکنیم، با توجه به این که اساتید علوم پزشکی دانشگاه ایران 37 سال سابقه کار دارند در حالی که اساتید علوم پزشکی دانشگاه ایران 25 سال سابقه خدمت دارند. 

او با بیان این که اگر ارتقا سطح علمی هدف انحلال دانشگاه ایران بود، چرا از پیش برای آن تبلیغ نشد، گفت: شما اعضای هیات علمی دانشگاه ایران و اساتید این دانشگاه را ارجمند می‌خوانید و می‌گویید برای دانشگاهیان این دانشگاه احترام قائل هستید، حال آنکه امروز که 200 نفر از اساتید این دانشگاه مقابل دانشگاه ایستاده‌اند، حتی یک بلندگو هم در اختیار این اساتید قرار نمی‌دهید. 

او در پایان با تاکید بر این که این روش که خبری را شب اعلام کنید و صبح روز بعد دانشگاهی را تسخیر کنید، روش درستی نبود، گفت: ما این جا جمع شده‌ایم که، با احترام از شما بخواهیم به خانه خود بازگردید، ما قاطعانه درخواست می‌کنیم به خانه خود بازگردید. 

او تاکید کرد: دانشگاهیانی که امروز جمع شده‌اند، فقط یک خواسته صنفی دارند و آن بازگرداندن دانشگاه ایران به صاحبان آن است. 

این استاد دانشگاه در پایان خواسته دانشگاهیان، دانشگاه علوم پزشکی ایران را این طور بیان کرد: ما با حفظ احترام و شخصیت از جناب دکتر لاریجانی می‌خواهیم به خاطر حفظ حرمت و کرامت خود، محل ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران را ترک کند و از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم اگر دلش برای دانشگاه و دانشگاهیان می‌سوزد، رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران را منصوب کند. 

پس از این سخنرانی‌ها، دانشجویان مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه، نامه دانشگاهیان دانشگاه ایران را به کمیسیون اصل 90 مجلس قرائت کردند، که در این نامه آمده بود: «مگر می‌شود یک مجموعه منسجم دانشگاهی یک‌شبه ادغام شود و در رسانه‌ها بگوییم به این علت است که هزار و 800 نفر از نیروهای این دانشگاه، در کرج مستقر بوده‌اند، باید گفت این جمعیت هزار و 800 نفره پیش از این هم محل خدمت‌شان کرج بوده است.» 

دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در این نامه از نمایندگان مدام تقاضا کردند تا آنها را یاری کنند تا بتوانند از انحلال یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران جلوگیری کنند و باب انحلال دیگر دانشگاه‌ها باز نشود. 

سپس رئیس دانشگاه پزشکی ورزشی مجموعه دانشگاه پزشکی ایران متن استعفای خود را برای قرائت به دانشجویان داد‏، دانشجویان نیز پس از قرائت این متن به سمت سر در دانشگاه حرکت کردند‏، بار دیگر دیدند نام ایران از سردر دانشگاه کنده شده است، با شعارهای «نه انحلال، نه ادغام ـ استقلال، استقلال» و «سردار 50 تومانی ـ نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» خواستار بازگشت هویت‌شان شدند و به امضای یک بیانیه خطاب به مجلس با این مضمون که «از آنجا که مجلس در راس همه امور است از این نماد می‌خواهیم قانونی بودن این موضوع را بررسی کنند و مطالبه دانشجویان، اعضای هیات علمی و پرسنل را مبنی بر شفاف‌سازی هر چه سریع‌تر این موضوع توسط شخص وزیر بهداشت و رئیس محترم دانشگاه تهران پیگیری کنند» پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین