کد خبر: ۱۱۲۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷

جزئیات گران‌ترین جایزه ادبی تاریخ ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منصور واعظی گفت: میزان جایزه در نظر گرفته شده برای طرح كتاب عمار بیش از 110سكه بهار آزادی خواهد بود.

نشست مطبوعاتی منصور واعظی دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور با خبرنگاران، امروز شنبه 15 آبان در محل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور برگزار شد.

واعظی در این جلسه درباره جایزه عمار گفت:‌ جایزه عمار به بهترین كتاب در حوزه بصیرت افزایی اهدا خواهد شد. نهم دی‌ماه در تقویم رسمی كشور روز "بصیرت و پیوند امت با ولایت" نام گرفته است كه سعی داریم برنامه جایزه كتاب عمار را در این روز برگزار كنیم. اما اگر موفق به انجام این طرح در روز نهم دی نشویم اهدای این جایزه به جشن لوح و قلم سال آینده موكول خواهد شد.

وی گفت: جایزه كتاب عمار بزرگ‌ترین جایزه حوزه نشر مكتوب كشور خواهد بود كه میزان جایزه در نظر گرفته شده برای آن بیش از 110 سكه بهار آزادی خواهد بود. با توجه به زیاد بودن هزینه این جایزه ادبی و اینكه تا به حال بودجه ای برای آن تنظیم نشده است، امیدواریم با صرفه جویی و كمک دیگر دستگاه‌ها بتوانیم اهدای جایزه عمار را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

دبیركل نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: موضوع مورد اهمیت در این جایزه كتابی است كه در ارتقای بصیرت جامعه موثر باشد. این كتاب می تواند تاریخ نگاری،‌قصه، رمان یا در هر قالب دیگر ادبی باشد. آنچه جایزه عمار را از دیگر جوایز ادبی متمایز می كند،‌ محتوا و نقش آفرینی آن در سطح درك و بصیرت مردم است. در این طرح بیش از آنكه ساختار و فرم اثر مورد توجه قرار گیرد، محتوا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

واعظی گفت: جایزه كتاب عمار، هر ساله توسط نهاد كتابخانه های عمومی كشور برگزار خواهد شد. آیین نامه مربوط به این طرح این هفته ابلاغ خواهد شد و از ناشرین و مولفین دعوت می‌كنیم اگر اثر خود را قائل به افزایش بصیرت جامعه می دانند، این كتاب را به دبیرخانه این جایزه معرفی كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین