کد خبر: ۱۱۲۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲

روبات «سورنا» در رديف 5 ربات برتر دنيا

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: ربات انسان نمای «سورنا» در ردیف 5 ربات صاحب نام دنیا قرار گرفت.

دبیر انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن با اعلام این خبر گفت: بزرگترین انجمن حرفه‌ای دنیا به نام IEEE با تحلیل ربات‌های پیشرفته دنیا، نام سورنا را در ردیف پنج ربات صاحب نام دنیا قرار داد.

«حمید طاهباز توکلی» افزود: این انجمن طی گزارشی ربات‌های Asimo (ژاپن)،Reem-B (اسپانیا) ، Justin (آلمان)، Charli (آمریکا)، Surena (ایران) را مورد تحلیل، بررسی و مقایسه قرار داده است.

وی اضافه کرد: انجمن IEEE از سورنا به عنوان «یک توسعه غافلگیرکننده» یاد کرده است.

به گفته «توکلی» در گزارش این مرکز بین‌المللی آمده است: بعد ازانتشاراولین گزارشها، بعضی از اشخاص شک کردند که این روبات چیزی بیشتراز یک بدنه یا پوشش پلاستیکی شبیه Asimo نیست، اما فیلم ویدوئی ثابت کرد که این ربات انسان‌نما، واقعا یک ربات انسان نما است که با سیستم کنترل بازخوردی، می‌تواند مثل انسان راه برود، به آهستگی گام بردارد، خم شود، بر روی یک پا بایستد و حرکات منحصربه خودش را داشته باشد.

وی این موفقیت را حاصل تلاش نخبگان جوان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: "ستاد توسعه سورنا" با هدف توسعه و پیشرفت توانمندی های سورنا در سطح بین المللی با گروهی از نخبگان جوان کشور تشکیل شد و در مقایسه با سایرگروه‌های تحقیقی و پژوهشی دنیا، طی مدت زمانی کوتاه توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

IEEE بزرگترین انجمن حرفه ای دنیا است که در زمینه فعالیت‌های نوآورانه و تکنولوژیک با گرایش الکترونیک فعالیت می‌کند.این نهاد علمی در آمریکا مستقر است و دارای 400هزار عضو در بیش از 160 کشور و 90هزار دانشجو در در 80 کشور جهان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین