کد خبر: ۱۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰

5 میلیارد لیتر سوخت زمستانی ذخیره شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی تولید توانیر گفت: 5 میلیارد لیتر سوخت زمستانی برای استفاده در 64 نیروگاه کشور، ذخیره‌‌سازی شد. 

حسن منصوری گفت: در حال حاضر 5 میلیارد لیتر سوخت نیروگاهی ذخیره‌سازی شده است تا در صورت قطعی احتمالی گاز نیروگاهها در زمستان، مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس، هم اکنون ذخیره گازوئیل حدود 2 میلیارد و 600 میلیون لیتر و ذخیره مازوت نیز حدود 2 میلیارد و 450 میلیون لیتر است.

مدیر کل دفتر پشتیبانی فنی تولید توانیر افزود: این میزان سوخت برای 64 نیروگاه در کل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه سوخت اول نیروگاه‌های کشور گاز و سوخت دوم، مایع است. در واقع سوخت دوم برای نیروگاه‌های بخاری، مازوت و برای نیروگاه‌های گازی، گازوئیل است؛ ضمن اینکه برای نیروگاه‌های سیکل ترکیبی نیز از گازوئیل بعنوان سوخت دوم استفاده می شود؛ بنابراین به محض اینکه مشکلی در تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها بوجود آید، از سوخت دوم برای ادامه کار نیروگاه‌ها، بهره‌برداری می‌شود.

به گفته منصوری، تا هفته های اول آبانماه، از هریک از مخازن سوخت کشور، 300 میلیون لیتر خالی بود که تا 15 آبان این خلا کاملا پر شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز برنامه ریزی برای زمستان به لحاظ ذخیره سوخت و آماده کردن مخزن نیروگاه‌ها برای استفاده از سوخت مایع صورت گرفته و به محض اینکه به شرایط سخت زمستان برویم، نیروگاه‌ها همه آمادگی دارند که گاز مصرف نکند و گاز را به مصرف کنندگان خانگی بدهند و سوخت مایع مصرف کنند.

منصوری به تعامل مطلوب وزارتخانه‌های نفت و نیرو اشاره کرد و گفت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو در برنامه‌ای هماهنگ، نسبت به برنامه ریزی برای استفاده ازگاز در نیروگاه‌ها اقدام کرده اند وامید می‌رود که در زمستان، این هماهنگی به ثمربرسد و بدون هیچ مشکلی برق و گاز مورد نیاز مردم تامین شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین