کد خبر: ۱۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
با اشاره به درخواست رفع فیلتر سایت این موسسه

رازانی: فعالیت‌های بنیاد باران قانونی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل بنیاد باران با تاکید بر قانونی بودن فعالیت‌های این بنیاد، می‌گوید؛ به کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای درخواست رفع فیلتر سایت را ارائه می‌دهیم. 

اسدالله رازانی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل فیلتر شدن سایت بنیاد باران، اظهار داشت: دلیل این موضوع به‌طور رسمی به ما اعلام نشده است و ظاهرا از طرف دادستانی با سرویس پشتیبانی کننده سایت تماس گرفته شده و دستور قطع کردن سرویس‌دهی به سایت باران صادر شده و سپس سایت فیلتر شد. 

وی ادامه داد: البته قبلاً دادستانی از طریق سرویس پشتیبانی کننده سایت اعلام کرده بود که یکی از مطالب مندرج در این پایگاه از نظر کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای خلاف قانون است، لذا ما پس از مدت کوتاهی آن مطلب را از سایت برداشتیم. 

رازانی افزود: در اتفاق اخیر سایت باران بدون هیچ تذکری از سوی دادستانی یا کمیته تعیین مصادیق و هم‌زمان با فیلتر شدن سایت سیدمحمد خاتمی مسدود و فیلتر شد. 

مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه قطعاً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، یادآور شد: بنیاد باران بر اساس مجوز صادره از سوی وزارت کشور و امضای شخص وزیر به عنوان یک نهاد غیردولتی ثبت شده است و اساسنامه و تمام تغییرات در آن در موسسه ثبت شرکت‌ها ثبت شده و عمدتا نیز در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی فعالیت می‌کند. 

رازانی با تاکید بر اینکه کوچک‌ترین فعالیت غیر‌قانونی در بنیاد باران برگزار نشده است، تصریح کرد: محور عمده بحث‌های مطرح در جلسات باران که عمدتا همکاران دولت سابق حضور می‌یابند و محتوای آن رسما در سایت منتشر شده است، اهم موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و بحث‌های سیاسی نیز چندان مطرح نمی‌شود. 

مدیرعامل بنیاد باران با بیان اینکه تاکنون حتی یک مورد ایراد قانونی به فعالیت این بنیاد گرفته نشده است، تاکید کرد: طبیعی‌است که موضوع فیلترینگ سایت را پیگیری می‌کنیم و اگر مسئولان امنیتی ابهامی در مورد فعالیت‌های این بنیاد دارند، آنها را برطرف خواهیم کرد.
در همین راستا به کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای نیز مراجعه خواهیم کرد و درخواست رفع فیلتر سایت را ارائه می‌دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین