کد خبر: ۱۱۲۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
دستجردی، وزیر بهداشت:

انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران قانونی است و قطعا انجام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: به‌رغم مخالفت مجلس، اعضای هیأت علمی و دانشجویان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران، مصوبه قانونی است و به‌طور قطع، انجام می‌شود.

مرضیه وحید دستجردی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه کنگره زنان و زایمان مدعی شد که برکات این ادغام در ماه‌های آینده برهمگان روشن خواهد شد، چرا که این ادغام موجب هم افزایی امکانات دانشگاهی و نیروی انسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: با این ادغام، نظام خدمات درمانی و بهداشتی شهر تهران یکپارچه شد و جمعیت 9 میلیون نفری تهران به صورت یکپارچه تحت پوشش خدمات درمانی بهداشتی دانشگاه شهیئد بهشتی قرار گرفت.

وی بدون اشاره به قدمت دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: دانشگاه‌های بزرگ باید نظارت عالی و تام بر دانشگاههای کوچک داشته باشند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: دانشجویان دو دانشگاه ادغام یافته نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند، چرا که بیشتر می توانند از امکانات دانشگاهی و اساتید بهره مند شوند.
این در حالی است که طی چند روز گذشته دانشجویان از رفتن به کلاس درس خودداری کرده اند و روز گذشته تجمعی با حضور دانشجویان و اعضای هیات علمی برگزارش شد.

در همین حال روز گذشته، اعضای هیأت علمی شکایت خود را تسلیم کمیسیون اصل نود مجلس کردند. 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی بیانیه‌ای صادر و با تاکید بر ضرورت انحلال دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: فرآیند آموزش و پژوهش، اداری و مالی، کلیه تعهدات و قراردادها طبق روال سابق انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین