کد خبر: ۱۱۲۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲

کتاب فقهی آیت‌الله روحانی بر روی اینترنت قرار گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: پایگاه اطلاع رسانی مجموعه آثار حضرت آیت‌الله العظمی سید صادق روحانی (در قالب کتابخانه دیجیتال) و به آدرس www.rohanibooks.com راه‌اندازی شد.
 
به گزارش آفتاب، در اولین اقدام متن کامل مجموعه فقهی کم نظیر فقه الصادق با امکان جستجوی قوی و پیشرفته در سایت قرار داده شده و به تدریج سایر کتب فقهی و اصولی ایشان نیز در این سایت آورده خواهد شد. 

گفتنی است فقه الصادق، مجموعه‌ استدلالی کاملی است در مباحث فقهی که از مبحث طهارت تا دیات را شامل می‌شود. این کتاب، شرحی بر کتاب "تبصره" از تألیفات علامه‌ حلی «قدس سره» می‌باشد و در 41 جلد و در 20 هزار صفحه نیز به چاپ رسيده است.

لازم به ذکر است اين پايگاه به همت مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی وبرای دسترسی آسان تر به مجموعه آثار حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دام ظله العالی) طراحی شده است.

در طراحی این پایگاه از قابلیت‌های مفید و منحصر به فرد موجود در نرم‌افزارها، و نیز قابلیت‌های مفید موجود در شبكه كه حتی در نرم‌افزارها قابل دست‌یابی نبوده است مانند: به اشتراک گذاشتن نتیجه پژوهش‌ها، استفاده شده است.باید اشاره کرد که استفاده از كتابخانه و امكانات پژوهشی آن منوط به عضويت در سايت است. برای اين امر، كاربر بايد در قسمت مشتركين اطلاعات خواسته شده را تكميل و ارسال نمايد. عضويت در اين پايگاه رايگان است.

معرفی دو بخش اصلی پایگاه 

1. نمايش
در بخش نمايش قابليت‌های متنوعی در اختيار كاربر قرار می گيرد . ارائه فهرست الفبایی كتاب‌ها به تفكیک كتابخانه و موضوع، ارائه شناسنامه كامل یك كتاب، ارائه فهرست مطالب كتاب به صورت درختواره، امكان جستجو در صفحات كتاب جاری، امكان انتخاب كتاب‌های شرح مرتبط با كتاب جاری و امكان ارتباط بین كتاب‌های شرح و متن از مهم ترين امكانات پژوهشی است كه كاربر را در استفاده بهتر از متون و محتوای كتاب‌ها ياری می‌نمايد.

2. جستجو

جستجو و همه امكانات آن در راستای پژوهش كارآمد و مفيد كاربر طراحی شده اند. كاربر با استفاده از جستجو و امكانات آن می تواند دامنه جستجوی خود را در عناوين و يا فهرست كتاب¬ها محدود نمايد. 

همچنين دراين قسمت امكان جستجو در متن يا فهرست كتاب خاص، پديدآورندگان و تعيين دامنه‌های زمانی و زبانی برای كاربر مهيا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین