کد خبر: ۱۱۲۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱

اتهام ارائه آمار غلط از سوی مرکز پژوهش‌ها و سکوت توکلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در جریان بررسی وضعیت استخدامی پرستاران در طول برنامه پنجم، اتهامی هم به نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌‎ها زده شد که توکلی به آن پاسخی نداد. 

استخدام ۸۸ هزار پرستار در طول برنامه پنجم، پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان بود که حسینعلی شهریاری رئیس این کمیسیون، به تشریح آن پرداخت. 

وی با برشماری آماری از تعداد پرستاران استخدام نشده و در نوبت استخدام که بیش از ۵۰ هزار نفر هستند و وضعیت آنها خواستار رای مجلس به این پیشنهاد شد. 

اما دقایقی بعد، علی ادیانی‎راد نماینده قائم شهر با بیان اینکه اینگونه تحمیل شرایط استخدامی به دولت، فراتر از توان مالی دولت است، به گفت‎وگویش با احمد توکلی اشاره کرد و گفت که آمار کمیسیون بهداشت، از سوی مرکز پژوهش‎ها تایید نمی‏شود. 

سخنان وی اعتراض دوباره شهریاری را به دنبال داشت که گفت: آقای احمد توکلی این اطلاعات را از کجا آوردند؟ چرا اطلاعات کذب می‎دهید؟ کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان یک کمیسیون تخصصی در جریان آمار دقیق وضعیت پرستاران است. 

اعتراض بعدی هم قطعا باید از سوی توکلی می‎بود که نامش از سوی دو نماینده مطرح شد. همین‎طور هم شد. اما توکلی به‌جای اینکه راجع به تایید یا تکذیب آمار تعداد پرستاران در نوبت استخدام، چیزی بگوید، از موضع دیگری این پیشنهاد را کان لم یکن تلقی کرد. 

وی با بیان اینکه استخدام سالی ۱۵ هزار پرستار، تکلیف مالایطاقی است که مجلس نمی‏تواند آن را به دولت تحمیل کند، یادآورشد که رهبری هم در جلسه رفع اختلاف دولت و مجلس بر سر تصویب قانون برنامه پنجم تاکید کردند که مجلس، تکالیف ملایطاق برای دولت، تعیین نکند. 

وی بر این اساس گفت: ما باید نظرات آقا را رعایت کنیم و این اختیار را به دولت بدهیم که خودش هرطور می‎تواند این پرستاران را استخدام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین