کد خبر: ۱۱۲۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۰

هدیه ویژه بحرین به آیت‌الله سیستانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پادشاه بحرین با اعطای تابعیت به شیخ حسین میرزا عبدالباقی محمد عبدالرزاق، روحانی شیعه و نماینده آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق در بحرین موافقت کرد. 

میدل‌ایست آنلاین در خبری با عنوان" هدیه پادشاه بحرین به شیعیان"‌نوشت، شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین به مسئولان این کشور توصیه کرد به این روحانی شیعه و اعضای خانواده‌اش تابعیت بحرینی بدهند.

شیخ حسین میرزا عبدالباقی محمد عبدالرزاق، مشهور به نجاتی، ایرانی‌الاصل است که پس از رفع مشکلات قانونی در مسیر اخذ تابعیت بحرینی، با درخواست وی و خانواه اش موافقت شد. دو ماه پیش، مسئولان در منامه، از نجاتی و خانواده‌اش به اتهام دریافت غیر قانونی روادید سفر به بحرین، سلب تابعیت و شرط اعطای تابعیت بحرینی به آنان را طی مراحل قانونی عنوان کرده بود.

برخی از کارشناسان موافقت پادشاه بحرین با تابعیت بحرینی این روحانی شیعه را به وجود اختلاف میان پادشاه و نخست وزیر این کشور عنوان کردندو ابراز داشتند، نخست‌وزیر بحرین از تندرو هایی است که پیوسته درباره خطر نفوذ ایران در بحرین هشدار می‌دهد. دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف؛ نجاتی را یکی از مهم‌ترین نمایندگان این مرجع شیعی در بحرین معرفی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین