کد خبر: ۱۱۲۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳

بسیجی فعال حقوق‌بگیر داریم یا نداریم؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزهای گذشته خدمات یكسان درمانی به بسیجیان فعال و سربازان وظیفه در برنامه پنجم از سوی مجلس تصویب شد كه با گذشت دو روز در مجلس حاشیه‌ساز شد. 

هیأت رئیسه هنگام قرائت این مصوبه پرسید كه منظور از بسیجی فعال چیست و ابوترابی‎فرد هم در پاسخ گفت كه منظور بسیجیان فعال حقوق‌بگیر است. گویا در مشروح مصوبات مجلس هم با همین قید این مصوبه نوشته شده است كه با اعتراض ستار هدایتخواه و یوسف نجف‎نژاد در جلسه امروز مواجه شد.

هدایتخواه با بیان اینكه مجلس هیچ قیدی برای ارائه خدمات درمانی به بسیجیان فعال در نظر نگرفته است، گفت: نباید در مشروح مصوبات قیدی اضافه شود.

نجف‌نژاد هم با بیان اینكه اصلا بسیجی فعال حقوق بگیر نداریم این قید را نادرست خواند. اما رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: بسیجی فعال حقوق‌بگیر داریم. مثل بسیجیان عضو سپاه كه حقوق هم می‎گیرند.

رئیس مجلس قول پیگیری این موضوع را به نمایندگان معترض داد.

گفتنی است نمایندگان با تصویب ماده 37 لایحه برنامه پنجم مصوب كرده بودند كه مشمولان وظیفه نیروهای مسلح و بسیجیان فعال در صورت از كارافتادگی یا فوت به لحاظ خدمتی یا غیرخدمتی از لحاظ از كار افتادگی، بیمه عمر و حوادث، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح قرار بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین