کد خبر: ۱۱۳۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۱
در نهمین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی

احمدی‌‌‌نژاد: جنگ‌ها منشاء اختلافات تمدن‌های بشری نبوده و نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌‌‌نژاد تاکید کرد: امروز جهان شدیداً به محبت، عشق و عدالت نیازمند است که آسیا کانون جوشش این محبت، عشق و عدالت است. 

محمود احمدی‌نژاد در نهمین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی، آسیا را مهد تمدن‌های بزرگ بشری نامید و با بیان اینکه معلمان، انسان‌های بزرگ و پیامبران الهی در آسیا پا به عرصه وجود نهاده‌اند، گفت: ادبیات آسیایی ادبیات عشق و ماندگاری است. عشق به حقیقت، زیبایی، عدالت، پاکی، خوبی‌ها همه انسان‌هاست. 

وی گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم تقریبا همه درگیری‌ها و برخوردها در دنیا منشا غیرآسیایی داشته است و کمتر درگیری میان انسان‌ها در قاره آسیا اتفاق افتاده است. 

احمدی‌‌‌نژاد جنگ‌های جهانی اول و دوم جنگ عراق، افغانستان و فلسطین را از آن جمله برشمرد که هیچ‌کدام ریشه آسیایی نداشته و توسط بیگانگان آغاز شده است. 

وی جنگ تحمیلی صدام علیه ایران را نیز با تحریک بیگانگان و عامل خارج از آسیا عنوان کرد و گفت: برخلاف تبلیغ جنگ‌طلبان، جنگ‌ها منشاء اختلافات تمدن‌های بشری نبوده و نیست.
 
احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز بر همگان آشکار شده نظم برآمده از انگیزه‌های مادی در جهان رو به‌پایان است و قادر نیست دیگر جهان را مدیریت کند. 

وی اساس اندیشه غرب را مبنی‌بر تخلف، توسعه‌طلبی و خود برتر‌بینی عنوان کرد و با بیان اینکه این اندیشه امروز در همه عرصه‌ها شکست خورده است، گفت: غرب با سردمداران این اندیشه، با تزریق دارایی‌های کاغذی مشکلات عدیده‌ای را برای اقتصاد جهان به وجود آوردند، ثروت‌های ملت‌ها به جیب خود و مشکلات خود را به دیگران انتقال دادند.تزریق 30 هزار میلیارد دلار اقتصاد جهان یعنی به جیب زدن معادل 30 هزار میلیارد دلار از دارائی ملت‌ها توسط سرمایه‌داران غرب بود. 

احمدی‌‌‌نژاد با بیان اینکه امروز نیازمند نظم جدید عادلانه که حقوق ملت‌ها را تضمین کند هستیم، گفت: کرامت انسان‌ها و ملت‌ها باید به رسمیت شناخته شده و صلح و امنیت پایدار برای همه ملت‌ها ایجاد شود. 

وی‌گفت: جهان نیازمند نظمی است که همه ملت‌ها و دولت‌ها در شرایطی عادلانه نسبت به مدیریت جهان نقش‌آفرینی کنند. 

احمدی‌‌‌نژاد تحقق چنین نظمی را مشروط به وجود فرهنگ پایه و بستری از معرفت عنوان کرد و گفت: باور ما این است که چنین فرهنگ و معرفتی در قاره آسیا و بین ملت‌های آسیایی وجود دارد. 

احمدی‌نژاد خطاب به شرکت‌کنند‌گان در نهمین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی تاکید کرد: مسئولیت کشورهای آسیایی برای اصلاح الگوی نظم جهانی مسئولیتی مظاعف است. 

وی قاره آسیا را قاره‌ای کهن، وسیع و سرشار از استعدادهای انسانی و مادی برشمرد و گفت: همگرایی آسیایی نه تنها به نفع کشورها و ملت‌های این قاره است،بلکه سایر ملل جهان نیز از آن بهره‌مند خواهند بود. 

احمدی‌‌‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز جهان شدیداً به محبت، عشق و عدالت نیازمند است که آسیا کانون جوشش این محبت، عشق و عدالت است. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست موجب همدلی و همراهی کشورهای آسیایی شده و انسجام عمومی را در این قاره ایجاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین