کد خبر: ۱۱۳۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۹

دلایل دستگیری فرزند مرحوم آیت‌الله کاشانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در خاطرات سال 1365 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نحوه و دلیل دستگیری احمد کاشانی فرزند مرحوم آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی منتشر شده است. 

در کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۵ - خاطره مربوط به 15آبان 65هاشمی رفسنجانی - آمده است:

سید احمد مصطفوی کاشانی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی به همراه چند تن از افسران ارتش هفته گذشته به اتهام تحریک ارتشیان علیه سپاه پاسداران بازداشت شدند.این عده به حکم دادستانی نیروهای مسلح دستگیر شدند. اتهام کاشانی‌، تنظیم‌، تهیه و تکثیر و توزیع شبنامه‌ها با الهام از ضد انقلاب در حساس‌ترین مقطع دفاع مقدس ملت مسلمان ایران منتشر شد تا توجه نیروهای مسلح را در جبهه‌های جنگ به مسائل غیر واقعی بکشانند.

نشریه گزارش از انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در این زمینه نوشت: "به دنبال مسائلی که حول و حوش تغییر در فرماندهی نیروی زمینی ارتش اتفاق افتاد، نیروهایی از جناح راست با استفاده از اطلاعاتی که از این جریان داشتند‌، اقدام به برخورد با مسائل جنگ کرده و با امضاهای مجعول اطلاعیه‌ها و شبنامه‌هایی صادر کردند. در این رابطه احمد کاشانی نماینده نطنز در مجلس و نیز چند تن از سران ارتش که سابقه فعالیت در تنجمن حجتیه را داشته‌اند، از جمله سرهنگ کتیبه ریاست رکن ۲ ارتش و سرهنگ آگاه به اتهام شرکت در انتشار مسائل تفرقه افکن بین ارتش و سپاه، توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.
 
رادیو بی.بی.سی نیز در این زمینه گفت: " سید احمد کاشانی پسر آیت‌الله کاشانی است که مخالفتش با مصالحه کردن با فرانسه در رابطه با بازپرداخت وام یک میلیارد دلاری ایران به آن کشور به شهرت او افزود. آخرین اعتراض سید احمد کاشانی به دولت در رابطه با بدرفتاری با پزشکان بود. او اعتراض خود را در قالب سوالی خطاب به وزیر کشورمطرح کرد که در اجلاس روز سه شنبه مجلس صورت گرفت، در پاسخ به سوال احمد کاشانی، وزیر کشور او را متهم کرد که با سناتورهای آمریکایی هم صدا شده است.هیچ گونه اطلاع رسمی که حاکی از دلایل بازداشت احمد کاشانی باشد در دست نیست".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین