کد خبر: ۱۱۳۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۸
درحاشیه اجلاس تهران انجام شد

دیدارهای وزیران خارجه 6 کشور با محمود احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیران امور خارجه بنگلادش، عمان، سنگاپور، سریلانكا، تاجیكستان، برونئی در حاشیه اجلاس مجمع گفت‌و گوی همكاری‌های آسیا در تهران، با احمدی‌نژاد دیدار و گفت‌وگو كردند. 

احمدی‌نژاد در حاشیه نهمین اجلاس شورای وزیران مجمع همکاری‌های آسیایی در دیدار وزیر امور خارجه بنگلادش، روابط دو کشور را برادرانه و عاطفی خواند و از گسترش روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی استقبال کرد. 

احمدی‌نژاد گفت: دو کشور می‌توانند با در اختیار گذاشتن تجربیات یکدیگر سطح همکاری‌ها را افزایش دهند، زیرا افزایش این همکاری‌ها به نفع هر دو کشور و به نفع دیگران است.

وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن قدردانی از مسئولان کشورمان برای برگزاری نهمین مجمع همکاری‌های آسیایی در تهران گفت: این اجلاس می‌تواند بر افزایش همکاری‌ها بین کشورهای عضو کمک شایانی کند و برگزاری آن ضروری است.

وی همچنین از آمادگی کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران خبرداد و گفت: اكنون انگیزه قوی در بنگلادش برای توسعه روابط با تهران به‌ ویژه در زمینه‌های بازرگانی و صنعت بوجود آمده است.

احمدی‌نژاد در دیدار وزیر امور خارجه عمان هم با ارزیابی مثبت روابط تهران و مسقط گفت: افزایش همکاری‌های بین ایران و عمان به نفع هر دو کشور و کشورهای منطقه خواهد بود. 

احمدی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک سطح روابط دوجانبه توسعه یابد. 

وزیر امور خارجه عمان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و حضور در اجلاس مجمع همکاری‌های آسیایی گفت: اكنون بین دو کشور ایران و عمان روابط خوبی برقرار است که امیدوارم این روابط در آینده نزدیک گسترش یابد.

یوسف بن علوی، بن عبدالله در این دیدار سلام گرم پادشاه عمان را به احمدی‌نژاد ابلاغ کرد. 

احمدی‌نژاد در ادامه دیدارهای امروزش در گفت‌و گو با وزیر خارجه سنگاپور از تحکیم پایه‌های روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: ایران و سنگاپور از دیدگاه‌های مشترک درباره مسائل بین‌المللی برخوردارند.

وی با اشاره به روند تغییرات در مناسبات جهانی، همکاری نزدیک ایران و سنگاپور را در ایجاد نظام جدید و عادلانه جهانی مؤثر دانست. 

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز تاریخ و تمدن چندین هزار ساله ایران را مایه افتخار قاره آسیا دانست و گفت: سنگاپور با افتخار افزایش سطح همکاری با ایران را پیگیری می کند.

وی اعمال تحریم علیه ملت ایران را تاسف‌ بار خواند و تصریح کرد: سنگاپور مصمم است با فعال کردن همه زمینه های همکاری، روابط خود را با ایران به ویژه در بخش اقتصادی گسترش دهد.

احمدی‌نژاد در دیدار با وزیر خارجه سریلانکا نیز گفت: اراده مسئولان دو کشور بر این است که مناسبات خود را تا حداکثر ممکن ارتقا دهند. 

محمود احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایران و سریلانکا در جبهه مشترک دوستی، صلح و عدالت قرار دارند و می خواهند مستقل باشند و به پیشرفت برسند. 

وی بر اجرای کامل تمام توافقات دو کشور و شناسایی ظرفیت‌های جدید همکاری تأکید کرد.

وزیر امور خارجه سریلانکا نیز با اشاره به جایگاه برجسته و تأثیرگذار ایران در منطقه و جهان، استفاده از همه ظرفیت‌ها را برای گسترش همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای خواستار شد.

احمدی‌نژاد در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز گفت: ایران و تاجیکستان با اندیشه و احساس مشترک در پی برقراری امنیت در منطقه و آبادانی و پیشرفت کشور خود هستند.

محمود احمدی‌نژاد افزایش سطح همکاری را به نفع دو ملت و صلح و امنیت منطقه دانست و بر لزوم تسریع در اجرای توافقات تاکید کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان نیز با تجلیل از سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع گفتگوی همکاری های آسیا گفت: ایران و تاجیکستان با همکاری یکدیگر می توانند نقش مهمی در برقراری امنیت در منطقه داشته باشند. 

احمدی‌نژاد در ادامه در دیدار وزیر خارجه برونئی روابط دو کشور را برادرانه و رو به پیشرفت دانست و گفت: اكنون همه دنیا نیازمند ارزش های انسانی و دو ملت ایران و برونئی سرشار از پایبندی به ارزش های انسانی و الهی هستند.

وزیر امور خارجه برونئی نیز در این دیدار با اشاره به سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع گفتگوی همکاری های آسیا گفت: برونئی به پروسه ای كه برای ایجاد نظام جدید جهانی در حال شکل گیری است، اعتقاد دارد و لازمه تسریع در ایجاد نظامات جدید جهانی را همکاری نزدیک کشورهای مستقل می‌داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین