کد خبر: ۱۱۳۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۰

سعیدلو: برای رفع محرومیت مادام‌العمر حسینی وقت ویژه گذاشته‌ام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی سعیدلو قول داد که تمام همت خود را برای رفع محرومیت مادام‌العمر سعید علی‌حسینی به کار بگیرد.

رییس سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان تربیت بدنی برای سعید علی‌حسینی، پدیده وزنه‌برداری جوانان جهان که اخیرا از سوی فدراسیون جهانی برای همیشه از حضور در میادین ورزشی محروم شده اقدامی صورت خواهد داد، اظهار کرد: اعلام محرومیت مادام‌العمر سعید علی‌حسینی اتفاق ناخوشایندی بود که من از آن بسیار ناراحت شدم. برای این مسأله من به‌صورت ویژه وقت گذاشتم. حمید سجادی و حسین رضازاده را مامور کردم تا وکیل بگیرند و برای دفاع از سعید علی‌حسینی به مراجع ذی‌صلاح بفرستند. همه تلاش‌ها شده است. من قول می‌دهم به خاطر یک جوان که می‌خواهد آینده‌اش را بسازد، در جایی که خلاف قوانین و مقررات نباشد، همه همتم را به کار گیرم تا از وجودش به عنوان یک ورزشکار و یک مربی، بهره‌مند شویم. من به سهم خودم قول می‌دهم.

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر محرابیان وزیر صنایع و معادن مبنی بر اینکه ما تابع قانون ممنوعیت هزینه کردن بودجه دولت در ورزش حرفه‌ای هستیم تاکید کرد: من اینجا اعلام می‌کنم که پول و اعتبارات در ورزش در وهله‌ی دوم است. هیچ کس نگران پول نباشد. من یقین دارم ما مجلس را قانع می‌کنیم، چرا که همه نماینده‌های مجلس در استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای‌شان ورزشکاران جوانی دارند که امکانات می‌خواهند. امکانات مادی در جمهوری اسلامی ایران زیاد است و برای همه تیم‌ها ضابطه وجود دارد. در بخش ورزش حرفه‌ای هم ما باید سامان‌دهی کنیم و باید به این بخش کمک کنیم.

علی سعیدلو ادامه داد: این روزها، روزهای خوشی است. من کاملا جدی دنبال اختصاص یک درصد بودجه به ورزش خواهم رفت و اعتقاد دارم که این کار شدنی است. دولت هم کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که گویا تیم‌های صنعتی سقف قراردادها را رعایت نکردند و در قالب پاداش، قراردادهای بیشتری را با بازیکنان فوتبال امضا می‌کنند، تصریح کرد: همه باید رعایت کنند. اگر مدارکی ارائه کنید ما آن‌ها را تنبیه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از نتایج ورزشکاران ایرانی دربازی‌های آسیایی گوانگ‌جو چیست، گفت: من کاملا شفاف و بر اساس آمار می‌گویم که چین با 160 تا 170 مدال طلا در صدر قرار دارد که قطعا امسال با بهره‌گیری از شرایط میزبانی نتایج بهتری هم کسب خواهد کرد. پس از آن هم ژاپن و کره با مدال‌های زیاد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. رسیدن به آن‌ها امکان‌پذیر است ولی نیاز به امکانات مادی، برنامه‌ریزی و زیرساخت دارد. در دوحه، قزاقستان با 25 طلا چهارم شد. این یک روند تاریخی است که در چند دوره اخیر مسابقه‌های آسیایی اتفاق افتاده است. کشور بعدی هم 13 طلا داشته، ما هم 11 طلا کسب کردیم. اگر تلاش کنیم تعداد مدال‌ها را رشد 50 تا 70 درصدی دهیم، می‌توانیم به چهارمی آسیا نزدیک شویم. ما برای کسب عنوان چهارمی، با تیم چهارم فاصله دو برابری داریم. برای رسیدن به عنوان چهارمی باید برنامه پنج‌ساله جدی را با حمایت همه ارکان نظام به دست بیاوریم. در رده‌های پنجم تا دهم جدول رده‌بندی، فاصله تیم‌ها به هم نزدیک است. اگر ملی‌پوشان ایران خوب کار کنند و بتوانیم 11 مدال طلای قبل را به 16 تا 20 طلا برسانیم، افتخار بسیار بزرگی است. روی چندم شدن بحث نکنید. از نظر آماری چندم شدن غلط است. ورزش‌هایی مانند، تیروکمان، تیراندازی و اسکیت جدید هستند. ممکن است یک طلای کشتی رده ما را بالا و پایین کند ولی این رشته‌ها هم ممکن است 8 مدال نقره کسب کنند ولی رده ما را جابه‌جا نکنند. این مدال‌ها نشان از توسعه دارد. من قول می‌دهم مدال طلا و سایر مدال‌ها بیشتر شود. کسب رتبه پنجمی در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو بسیار مطلوب است. ما یا پنجم می‌شویم یا ششم. برای رده‌های بالاتر هم این امکان هست چرا که در کشور ما اگر کاری بخواهد انجام شود، حتما می‌شود.

رییس سازمان تربیت بدنی که در حاشیه افتتاح مدارس تیروکمان و آکادمی علمی این رشته با خبرنگار ایسنا گفت‌وگو کرد، در پایان یادآور شد: هیات‌ها و ادارات کل استان‌ها، زحمات بسیار زیادی کشیده‌اند تا در بعد قهرمانی به اینجا برسیم. استعدادیابی و آموزش از سنین پایه بسیار مهم است. ما توفیق داشتیم با همکاری وزیر آموزش و پرورش با راه‌اندازی مدارس تیروکمان آرش و آذر این کار را انجام دهیم. همه می‌دانند باید در سن 14 تا 15 سالگی یک ورزشکار قهرمان شود. آموزش و پرورش همت کرده و با سازمان تربیت بدنی همراه شده است. امیدوارم این اقدامات در سال‌های بعد نتیجه داشته باشد و در عرصه‌های جهانی برای سرزمین اسلامی افتخارآفرین شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین