کد خبر: ۱۱۳۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۵

وزیر اقتصاد: لطفا دنبال تناقض در حرف‌های ‌ما نباشید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه مردم هیچ‌گونه نگرانی از تأمین کالاهای اساسی و قیمت نان در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها نداشته باشند، گفت: رسانه‌ها به دنبال پیدا کردن تناقض با کنارهم گذاشتن جملات مسئولان مختلف نباشند.

شمس‌الدین حسینی در مورد گفته برخی از مسئولان مبنی‌بر حذف یارانه نان در سال جاری و برخی گفته های متناقض دیگر مبنی بر مستثنی شدن نان از هدفمندی یارانه‌ها گفت: در همه این موارد آنهایی که از طریق سخنگوی کارگروه طرح تحول و یا رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود ملاک عمل خواهد بود. 

وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا در کارگروه طرح تحول اقتصادی در مورد یارانه نان تصمیم جدیدی گرفته شده؟ گفت: همان نکاتی که از طریق اقای فرزین سخنگوی طرح تحول ارائه می‌شود تصمیم کارگروه طرح تحول است و به نظر من شما رسانه‌ها کمک کنید و با خودداری از طرح سؤال از افراد متفرقه در این کار ناهماهنگی ایجاد نکنید.

رسانه‌ها دنبال تناقض در گفته مسئولان نباشند

حسینی افزود: در هر بخشی که تصمیم نهایی گرفته شد از طریق آقای فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اطلاع‌رسانی می‌شود و از رسانه‌ها خواهش می‌کنم دنبال این نباشند که جملات مسئولان مختلف را کنار یکدیگر گذاشته و از بین آن‌ها تناقض در بیاورند. 

وی تأکید کرد: بخاطر اینکه هیچ تفرقی در اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه‌ها نباشد و آنچه که به مردم گفته می‌شود همان تصمیم دولت برای اجرا باشد تصمیم گرفته شد اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه‌ها به صورت منسجم و از طریق سخنگوی طرح تحول و یا رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و در موارد خاص آقای رئیس جمهور باشد. 

حسینی تأکید کرد: در مواردی که رئیس جمهور صلاح بداند بنده به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت به این تیم سخنگویی هدفمندی یارانه‌ها کمک می‌کنم. 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: از رسانه ها خواهش می‌کنم که این مسئله را رعایت کنند و این را هم بنویسید که سخنان رسمی از طریق سخنگوی کارگروه و یا رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود. 

حسینی در مورد قیمت نان و کالاهای اساسی برای مردم گفت: اساساً طرح هدفمندی یارانه‌ها از طرح‌های انسانی است که این طرح‌ها دو ویژگی دارند هدفشان انسان و مردم هستند و مسیر اجرا نیز اراده مردم خواهد بود. 

وزیر اقتصاد تأکید کرد: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و همانطور که ملاحظه می‌کنید برنامه هدفمندی یارانه‌ها بگونه‌ای است که برای جزئیات آن نیز طرح و برنامه وجود دارد.
حسینی اظهار داشت: ملاحظه کردید که چگونه و با چه نظمی شماره حساب سرپرستان خانوار برای 60 میلیون ایرانی و در قالب بیش از 17 میلیون خانوار گرفته شد و با نظم خاصی پول به حساب آن‌ها واریز می‌شود. برای بقیه بخش‌ها نیز با همین نظم و آرامش با کمک رسانه‌ها جلو می‌رویم.

قشر متوسط و ضعیف بیش از بقیه بهره‌مند می‌شوند

وزیر اقتصاد تأکید کرد: مردم مطمئن باشند برنامه‌ریزی دولت به گونه‌ای است که همه مردم از طرح هدفمندی یارانه‌ها منتفع می‌شوند و وضع مردم ضعیف بهتر خواهد شد گرچه همه بهره‌مند می‌شوند اما مردم طبقات متوسط و ضعیف از این طرح بیشتر برخوردار می‌شوند. 

حسینی در مورد وضعیت ذخیره کالاهای اساسی گفت: نه تنها درباره کالاهای اساسی بلکه در خصوص هیچ کالایی مردم نگران نباشند زیرا کشور ایران سرزمین بزرگی است که بطور معمول تولید و ذخیره کالا در ایران بیشتر از نیاز روزمره کشور است. 

حسینی تأکید کرد: در کنار ویژگی عمومی در طرح هدفمندی یارانه‌ها همانگونه که از دو سال قبل گفتیم استعداد کشور بسیار بالاست و برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده که هیچ‌گونه خللی در کار اجرای هدفمندی یارانه‌ها ایجاد نشود. 

وی افزود: خوشبختانه صنعت‌گران و اصناف اطلاع رسانی می‌کنند که در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها همراه مجلس، دولت و مردم هستند و فضا به سمت همکاری پیش رود.

تشدید نظارت‌ها به معنی بی‌اعتمادی به مردم نیست

وزیر اقتصاد گفت: به مردم قول می‌دهیم که حکومت و حاکمیت دغدغه این را دارد که طرح به بهترین نحو اجرا شود و اگر همکاران دولت در بخش‌های مختلف نظارت را بیشتر کرده‌اند نه بخاطر بی‌اعتمادی به مردم است چون عموم مردم با این طرح همکاری می‌کنند اما مراقبت‌های لازم به این دلیل انجام می‌شود که اگر احیانا در جایی قرار است اتفاقی بیفتد از پیش شناسایی شده و این طرح افزایش نظارت برای آن انجام می‌شود. 

حسینی اظهار داشت: مردم و بازرگانان و اصناف کارشان را با آرامش انجام می‌دهند و این نکته را بگویم که برخی از رسانه‌ها متأسفانه تیتر می‌زنند مبنی بر اینکه دولت می‌خواهد از برنامه معمول خود به سمت افزایش نظارت‌ها و سخت‌شدن شرایط حرکت کند در حالیکه اینگونه نیست و همان فضای دوستی که تاکنون بین دولت، اصناف و صنعت بوده وجود دارد. 

تعجب وزیر اقتصاد از انتساب یک دستور کذب گمرکی به وی

وزیر امور اقتصاد و دارایی در واکنش به برخی رسانه‌ها که گفته بودند وزیر اقتصاد به گمرک دستور داده ضمانت‌های بانکی را قبول نکنند تصریح کرد: من همین‌جا این گفته‌ها را تکذیب می‌کنم و این چه حرفی است که زده شده و من کی این حرف‌ها را گفتم. اگر راست می‌گویند دستور من را به گمرک نشان دهند از طرفی از آقای محمدی رئیس کل گمرک پرسیدم که او نیز گفت، چنین چیزی نگفته ‌است. 

حسینی افزود: با دیدن برخی از تیتر اخبار قدری به فکر فرو می‌روم که چرا به رغم اینکه بنده چنین موضوعی برای ضمانت‌های بانکی گمرک نداشته‌ام و خود سازمان گمرک هم چنین موضعی نداشته اینگونه اخبار منتشر می‌شود. 

وزیر اقتصاد و دارایی تأکید کرد: مشی و روش در تمام دستگاه‌های اقتصادی دولت بنا بر تأکید رئیس جمهور همان روش همکاری و پشتیبانی از دولت و طرح تحول اقتصادی است، در عین حال همکاری و همراهی و انضباط در دولت وجود دارد و آنچه جوهره کار ماست اعتماد و دوستی است.

واکنش حسینی به مصوبه اختصاص 10 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها به سلامت

وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد مصوبه مجلس برای اختصاص 10 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها به سلامت گفت: از کسانیکه این قانون را تصویب کرده‌‌اند باید سؤال شود که چرا تصویب شد اما در مورد زمان اجرای این مصوبه باید گفت، زمانیکه قانون بطور کامل تصویب شود زمان اجرا نیز مشخص خواهد شد و فکر می‌کنم قانون برنامه پنجم از سال آینده 1390 به مورد اجرا گذاشته شود. 

حسینی وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که آیا یارانه‌های واریزی در سال جاری نیز مشمول 10 درصد برای سلامت خواهند شد گفت: امسال در چارچوب قانون بودجه و هدفمندی یارانه‌ها کار تداوم پیدا می‌کند و سال آینده هم با کمک مجلس این پرداخت‌ها تداوم می‌یابد. 

وی در مورد زمان اجرای مصوبه 10 درصد مجلس گفت: زمان اجرا و تصویب قانون را نمایندگان و قانونگذار مشخص می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین