کد خبر: ۱۱۳۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲

شایعات درباره مصالحه برسر امام موسی صدر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که رئیس کمیسیون سیاست خارجی مصر از مصالحه لبنان و لیبی بر سر پرونده ربوده‏شدن امام موسی‏ صدر خبرداده بود، رئیس پارلمان لبنان آن را رد کرد.
 
به گزارش ابنا «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان خبر مصالحه میان این کشور با لیبی بر سر پرونده امام موسی صدر را رد کرد.

این در حالی است که «مصطفی الفقی» نایب‏رئیس پارلمان عربی و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مصر خبر از توافق میان لبنان و لیبی در پرونده امام موسی صدر داده بود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که نمایندگان لبنان در پارلمان عربی در دیداری با «هدی بن عامر» رئیس لیبیایی این پارلمان و در پاسخ به درخواست او مبنی‌بر مختومه کردن پرونده امام صدر، به او قول داده بودند که این کار را خواهند کرد و حتی اذعان کرده بودند که: «به نظر دولت و مردم لبنان، دولت لیبی بر سر موضوع ربوده شدن امام صدر تبرئه شده است»! 

الفقی نایب‏رئیس پارلمان عربی نیز با بیان این مطالب در نشست خبری خود با خبرنگاران، افزود: «بن‏عامر هم در مقابل قول داد که در صورت قطعی شدن این مسأله، تمام تلاش خود را برای رهایی لبنان از اوضاع نابسامان داخلی‏اش انجام دهد»!
 
الفقی ادامه داد: «اما پس از تماس با بری، وی به شدت با این پیشنهاد مقابله کرده و آن را رد کرده است. 

بری گفت: این مسأله شخصی و در اختیار من نیست تا آن را بپذیرم؛ مسأله امام صدر، موضوعی ملی است که نمی‏توان با اینگونه توافقات آن را از اذهان مردم لبنان زدود.» 

همچنین گفته می‌شود که الفقی در گقت‏وگوی خود با بری گفته است: «خداوند رحمت کند امام موسی صدر را. او کسی بود که خون ایرانی با روح عربی در کالبدش تنیده بود. او از بزرگان جهان تشیع و اسلام به شمار می‏رفت که متاسفانه راهروهای تودرتوی سیاست او را در خود فرو برد!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین