کد خبر: ۱۱۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۱

واکنش منتجب نیا به ادعایی درباره توبه اعضای حزب اعتماد ملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایتی در نمایشگاه مطبوعات افرادی را در قالب کمپین اصلاح‌طلبان مخالف دبیرکل حزب اعتماد ملی در پوشش خود گرفته و مسایلی چون توبه اعضای حزب اعتماد ملی و خلع لباس دبیرکل این حزب را مطرح کرده است.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با دروغ خواندن ادعای این کمپین و زشت دانستن فعالیت آن‌ها در غرفه‌ای در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات، در گفت‌و گو با مردمسالاری پیرامون اهداف و اتها‌م‌های این کمپین تاکید کرد: بسیار تعجب کردم که نمایشگاه مطبوعات که در آن پیرامون مطبوعات، روزنامه‌ها و مراکز خبری تبلیغ و برنامه‌ریزی می‌شود، مرکز تبلیغاتی علیه اشخاص قرار گرفته شده است به خصوص این که افرادی را که از موضوع خبر نداشتند برای مصاحبه کردن می‌بردند.

رسول منتجب‌نیا اظهار کرد: بچه‌های آن جا با اصرار زیاد گفتند که سایتی مستقل مربوط به طلاب قم و دانشجویان تاسیس شده است.

پرسیدم مربوط به کجا است، در پاسخ گفتند که سایت کاملا مستقلی است و من را با اصرار به آن غرفه بردند. هنگامی که وارد غرفه شدم و نشستم، دیدم که نام دبیرکل حزب را بزرگ زدند و در مورد ایشان جمله‌ای توهین‌آمیز نوشته و به غرفه چسبانده‌اند. این کار از نظر اخلاقی کار زشتی است و از لحاظ حقوقی نیز قابل تعقیب است.

او ادامه داد: اگر افرادی از نظر قضایی اتهامی دارند، باید دستگاه فضایی برخورد کند؛ این که در نمایشگاه مطبوعات به افراد توهین شود و درصدد اغفال برای مصاحبه باشند تا حرفی بگیرند، کار بسیار زشت وضد اخلا قی است.

منتجب‌نیا در پاسخ به ادعای این کمپین مبنی‌بر توبه برخی اعضای حزب اعتماد ملی و پیوستن آنها به غرفه خاطرنشان ساخت: نخست این که من کسی را از حزب در آن‌جا ندیدم؛ ثانیا ما نشنیدیم کسی از افراد حزب اعتماد ملی توبه کند؛ از چی توبه کنند؟ حزب که کاری نکرده توبه کند، افراد حزب کاری نکردند که توبه کنند؛ این موضوع یک دروغ شاخدار و بزرگ است که آقایان گفتند. اگر واقعا کسی را سراغ دارند، با اسم و مشخصات معرفی کنند تا ببینیم چنین کسی در حزب ما وجود دارد یا نه.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی تاکید کرد: اعضای شورای مرکزی حزب مشخص هستند و شامل ۶۵-۶۴ نفر اعضای اصلی، علی‌البدل و بازرس‌ها می‌شوند. چهره‌های شاخص و سرشناس که شناخته شده هستند و مواضع آن‌ها مشخص است در حزب حضور دارند. اعضای تهران و شهرستان‌ها هم مشخص هستند. حال یک کسی ممکن است در ۲-۳ میلیون اعضا و طرفداران حزب، ۲ روز آمده با حزب رفت و آمد و سلا م و علیک کرده که این فرد عضو حزب نیست که گفته شود توبه کرده است. بنابراین این موضوع دروغ روشنی است و خواهش می کنم این آقایان دست از این کارهای ضد اخلا قی بردارند و سراغ کارهای قانونی و شرعی بروند.

منتجب نیا افزود: اگر کسی فکر می کند شخصی مشکلی دارد و متهم است از طریق دستگاه قضایی و قانون با او برخورد کند. این کارها که اکنون انجام می‌شود نه در شان جمهوری اسلا‌می و نه در شان آقایان است.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ پرسشی مبنی‌بر گفته‌های اعضای غرفه پنهان‌نیوز مبنی‌بر این که وی با دیدن یکی از اعضای سابق حزب اعتماد ملی که به این غرفه پیوسته متعجب شده است، تصریح کرد: دروغ محض است. من هیچ آشنایی از افراد و آشنایان حزب را در آن جا ندیدم. هر کس گفته دروغ محض است.

وی در پاسخ به این که آیا حزب اعتمادملی قصد پیگیری قضایی ادعای غرفه پنهان‌نیوز مبنی بر توبه اعضای این حزب را دارد یا خیر، گفت: اگر سندی و مدرکی به‌دست آوریم، می‌توانیم برخورد قانونی کنیم.

شایان ذکر است «پنهان‌نیوز» در نمایشگاه مطبوعات، غرفه‌ای را به جمع‌آوری امضا در راستای خلع لباس دبیرکل حزب اعتماد ملی اختصاص داده بود و گردانندگان این غرفه با پرداختن به مسایلی چون توبه برخی افراد حزب اعتماد ملی و پیوستن آن‌ها به کمپین پنهان‌نیوز سعی در جذب مخاطبان داشتند.

پسر جوان غرفه‌دار در گفت‌وگو با «مردم سالا‌ری» هدف پنهان‌نیوز را خلع لباس دبیر کل حزب اعتماد ملی، رئیس بنیاد باران و پاسخ‌گویی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواند و با اصرار زیاد بر پنهان‌کاری‌پنهان نیوز، از نام بردن بانی این سایت خودداری کرد.

او افتخار این کمپین را این دانست که به صورت مردمی کار می‌کند.

وی با اصرار گفت که این سایت نمی‌خواهد رسانه‌ای شود اما درصدد شکل‌دهی به یک جنبش برای محاکمه افراد مورد نظر خود هستند.

دیگر غرفه‌دار پنهان‌نیوز، دبیرکل حزب اعتماد ملی را منشا فتنه و تحریم‌های وارده بر ایران دانست و یادآور شد که وی باعث تحریم‌های اعمالی از سوی غرب شده است.

در زمان برگزاری نمایشگاه به سراغ روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات رفتم و در مورد فعالیت آنها در نمایشگاه جویا شدم، اما روابط عمومی نمایشگاه از پاسخ طفره رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین