کد خبر: ۱۱۳۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۹

اتهام كمک۷۰میلیون دلاری ایران به اخوان‌المسلمین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نویسنده كمونیست مصری مدعی كمک ۴۰۰ میلیون پوند مصری ایران به گروه اخوان‌المسلمین شده است.

به‌گزارش فردا و به نقل از پایگاه خبری نافذه مصر وابسته به گروه اخوان المسلمین مصر، عبدالرحیم علی نویسنده كمونیست مصری كه به داشتن روابط با دستگاه‌های امنیتی این كشور مشهور است اظهار می‌دارد: «"اسلام راه حل است" شعار انتخابی گروه اخوان‌المسملین برای انتخابات پارلمانی پیشرو، هیچ‌چیز غیر از فتنه‌گری طایفه‌ای و به آتش كشیدن كشور در پی ندارد.

در سایت شخصی عبدالرحیم علی تمام اوراقی كه نیروهای امنیتی مصر با حمله به خانه‌های اعضای گروه اخوان المسلمین به‌دست آورده اند منتشر شده است.

اما این گفته در حالی است كه محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین پیش از این اعلام كرده بود این گروه در انتخابات پارلمان شركت خواهند كرد.

همچنین این نویسنده كمونیست مدعی شده است گروه مسلمان اخوان المسلمین ۸۰۰ میلیون پوندمصری برای شركت در انتخابات آماده كرده است كه نیمی از آن كمك‌ ایران است. وی مدعی شده است ایران با این هدف به اخوان المسلمین كمک كرده است تا پس از ورود آن‌ها به پارلمان مصر موجب هرج و مرج نظامی سیاسی مصر شده و ایران بتواند از این فرصت برای تغییر نقشه سیاسی خاورمیانه به شكل دلخواه خود اقدام كند!

به‌گزارش خبرنگار فردا، عبدالرحیم علی، ادعاهای فوق را در گفت‌و گو با شبكه خبری آن تی وی نیز مطرح كرده است.

نهضت اخوان المسلمین یا الاخوان المسلمون یكی از نیرومندترین جمعیت‌های دینی سیاسی قرن بیستم اسلامی كه در سال 1928 در اسمعیلیه مصر توسط "شیخ حسن بن احمد بن عبدالرحمن البناه" تأسیس و در كشورهای اسلامی ازجمله سوریه، عراق، پاكستان و هند گسترده شد.

ضرورت تجدید حماسه اسلامی برای احیای افكار مسلمانان و مبارزه مسلحانه با استعمار، پیكار علمی و اصولی با غرب‌گرایی و مظاهر تمدن اروپایی، ترویج و تشویق اصل اجتهاد و... از مهم ترین اصول نظرات سیاسی اخوان‌المسلمین به حساب می آید.

این گروه به عنوان جدی‌ترین و تاثیرگذارترین گروه اپوزوسیون دولت قاهره بوده و سالهاست كه تحت شدیدترین فشارهای سیاسی و امنیتی از سوی دولت مبارک به حیات سیاسی خود ادامه می‌دهد.

ادعاهای این‌چنینی درخصوص كمك‌های جمهوری اسلامی ایران به نهضت‌های آزادی بخش‌ ملت‌های مسلمان مثل جنبش اخوان‌المسلمین و حزب‌الله در حالی است كه مقام‌های ارشد دیپلماسی كشورمان همیشه كمك‌های سخت‌افزاری به این جنبش‌ها را رد كرده و بر حمایت معنوی و نرم‌افزاری از ملت‌های مسلمان منطقه تاكید كرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران و مصر از ساله‌ای ابتدایی انقلاب اسلامی و درپی ترور انورسادات رئیس‌جمهور خائن مصر توسط گروهی از جوانان مصری و حمایت ایران از این اقدام روابط سیاسی خود را قطع كرده‌اند.

درسالهای اخیر دو كشور با توجه به مسائل منطقه‌ای و موقعیت جدید ایران و مصر در مناسبات سیاسی بین‌المللی تلاش كرده‌اند تا به هم نزدیك شده و روابط سیاسی را از سر بگیرند.

گفتنی است که مدتی پیش نیز برخی خبرگزاری‌ها از کمک‌های مالی ایران به افغانستان خبر داده بودند که با تکذیب مقامات کشورمان مواجه شد اما پش از تایید توسط مقامات افغان، تهران نیز پرداخت پول به افغانستان را تایید و اعلام کرد که این کمک‌ها که سال‌ها است پرداخت می‌شود تنها در راستای بازسازی افغانستان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین