کد خبر: ۱۱۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۶

مدعی مالكیت پرسپولیس شكایتش را پس گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرونده رسیدگی به شكایت اسمایل وفایی، مدعی نام و برند پرسپولیس از باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) به دلیل پس گرفتن شكایت وی از این باشگاه مختومه اعلام شد. 

مصطفی شكری، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس با اعلام این خبر افزود: روز دوشنبه دادگاهی با شكایت آقای اسماعیل وفایی، فردی كه سعی می‌كند خودش را با عنوان باشگاه پرسپولیس بشناساند تشكیل شد. ایشان از سازمان تربیت بدنی، سازمان مالكیت صنعتی، ثبت شركت‌ها و باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) شكایت كرده بودند.

وی با اشاره به اینكه شكایت وفایی از باشگاه پرسپولیس در دو محور بوده است، افزود: یكی ادعای مالكیت بر اسم پرسپولیس و درخواست حذف عبارت پرسپولیس از نام باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) و دیگر ادعای در خصوص لوگو و علامت تجاری پرسپولیس كه شامل یك جام، دو سراسب و عبارت پرسپولیس بود.

شكری خاطر نشان كرد: در همین راستا باشگاه پرسپولیس با هماهنگی اداره كل حقوقی سازمان تربیت بدنی، دفاعیات لازم را طی لوایح مختلفی آماده ارائه به دادگاه كرد. براساس این لایحه ما اظهار كردیم كه پرسپولیس نام و برند معتبر تاریخی است كه قدمتش به سال 42 برمی‌گردد و براساس مستندات حقوقی مالكیت این برند به سازمان تربیت بدنی و متعاقبا به باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) منتقل شد.

وی در ادامه افزود: بهانه مورد استناد خواهان تشكیل یك شركت به نام پرسپولیس، چند ماه قبل از تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی است كه اتفاقا در خصوص تشكیل و نحوه انتقال 49 درصد سهام متعلق به سازمان تربیت بدنی به اشخاص ثالث، ابهامات جدی وجود دارد كه در این خصوص سازمان تربیت بدنی و همینطور سازمان بازرسی كل كشور تحقیقات و پیگیری‌های قانونی لازم را در دست اقدام دارند.

شكری تصریح كرد: ما در خصوص نام و علامت تجاری پرسپولیس اعلام كردیم كه به جهت انتقال امتیاز تیم فوتبال پرسپولیس به باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی كه مورد اقرار آقای وفایی هم قرار دارد مالك مسلم نام و علامت تجاری پرسپولیس هستیم. ضمن اینكه لوگوی پرسپولیس توسط باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) در طبقات مختلف، قانونا ثبت شده و درخواست آقای وفایی برای ثبت لوگوی مشابه توسط اداره ثبت، پذیرفته نشده است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تاكید كرد: با همه این تفاسیر، با مراجعه به دادگاه در روز مقرر ریاست محترم دادگاه اعلام كرد كه خواهان، دادخواست خودش را پس گرفته و طبیعتا پرونده این ادعا بسته شده است.

شكری در خاتمه تصریح كرد: اما این به این معنی نیست كه ما مطالبات خودمان در خصوص الزام به حذف عبارت پرسپولیس از نام شركت خواهان را از مجاری قانونی پیگیری نكنیم. همانطور كه اشاره شد مراجع مربوطه هم در خصوص فرایند شكل‌گیری و انتقال سهام به شركت مزبور، وظایف قانونی خودشان را انجام خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین