کد خبر: ۱۱۳۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸

‌8.5 میلیون نفر زیر سقف بافت فرسوده زندگی می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی بافت فرسوده کشور گفت: 10 تا 11 درصد از جمعیت شهرهای کشور که حدود 8.5میلیون نفر هستند در بافت فرسوده زندگی می‌کنند. 

محمد آئینی اظهار داشت: 650 هزار بافت فرسوده با شاخصهای شورای عالی در کشور شناسایی شده که بازسازی حداقل هر هکتار از این بافت‌ها به 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون واحد بافت فرسوده شهری وجود دارد که باید بازسازی شوند تاکید کرد: حداقل 6 سال طول می‌کشد تا از بودجه عمومی دولت و شهرداری‌ها صرف بازسازی این میزان بافت فرسوده شود این درحالی است که در این مدت نباید اتفاق خاصی در کشور رخ دهد تا این بافت بازسازی شود.

عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی بافت فرسوده تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود چاره‌ای به جز مشارکت مردم برای نوسازی و بهسازی این میزان بافت فرسوده وجود ندارد.

آئینی با اشاره به اینکه دولت باید مدیریت و بستر کار را فراهم کند تا بخش خصوصی در این کار بخش شود، اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا پایان برنامه پنجم توسه 15 درصد از بافت فرسوده کشور بهسازی و نوسازی می‌شود که با حمایت دیگر نهادها این میزان به 23 درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد: بر اساس این شاخص بافت فرسوده شهری به شهری اطلاق می‌شود که چند ویژگی نفوذ‌ناپذیری بناها و معابر و عرصه‌های ریزدانه‌ای داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین