کد خبر: ۱۱۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

کشورهای اسلامی نسبت به جنایات در عراق سکوت نکنند

غیبت فاسد و بدعت‌گذار جایز است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:‌ طمع به نفت عراق توسط کشورهای بیگانه سبب نا آرامی و کشته شدن افراد بی‌گناه در این کشور شده است و دولت‌های اسلامی نباید در این خصوص سکوت کنند. 

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه عراق کشوری ثروتمند و نفت خیز است، تصریح کرد: هم اکنون نفت بسیاری از چاه‌های عراق استخراج و فروخته می‌شود که علت حضور کشورهای متجاوز در عراق، غارت این ثروت عظیم است.

وی با محکوم کردن جانایات و کشتارهای ظالمانه در کشور عراق، بیان کرد:‌ توصیه من به کشورهای مسلمان این است ساکت نشینند و فریاد بزنند و این جنایات‌ها را محکوم کنند.

استاد برجسته حوزه در خصوص حوادث و اتفاقات اخیر در عراق اظهار داشت: عراق مانند کشور آمریکا نیست که 400 سال قبل به وجود آمده باشد، عراق از هزاران سال قبل کشوری متمدن و مرکز علما و عالمان بزرگ بوده است ولی هم اکنون می‌بینیم این کشور متمدن به چه وضع و موقعیتی تبدیل شده و به خونبارترین کشور تبدیل شده است.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: علت این آشفتگی و کشت و کشتارهای عراق وجود آشکار آمریکا، نیمه آشکار اسرائیل و همچنین وجود دستان پشت پرده بعضی از کشورهای عربی بوده که دست به دست داده‌اند تا این کشور نا امن بماند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: کشتار مردم بیگناه نتیجه حضور این کشورهای بیگانه در عراق است و کسی هم جوابگو نیست و مدعیان و دیده‌بان‌های حقوق بشر و پزشکان بی‌مرز کجا هستند و چرا در برابر این همه ظلم و ستم سکوت کرده‌اند و چشمان خود را بسته‌اند.

وی در خصوص برقراری امنیت در کشور عراق گفت: برای برقراری امنیت و آرامش در عراق باید این نیروهای بیگانه خاک این کشور را ترک کنند تا امنیت و آرامش دوباره به کشور عراق باز گردد.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اصول اخلاقی و مستثنی‌های غیبت بیان داشت: سه گروه هستند که احترامی ندارند و غیبت این سه گروه مشکلی ندارد، نخست زمامدار ستمگر، فاسقی که آشکارا گناه می‌کند و همچنین مکتبی که مطابق نفس چیده می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: در مورد کسی که بدعت‌گذار است، سریعاَ باید افشا کنیم که این فرد فاسد است و غیبت کردن در این موارد مشکلی ندارد و جایز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین