کد خبر: ۱۱۳۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۲

تقاضای آیت‌الله جوادی آملی از پاپ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاد برجسته حوزه علمیه قم از پاپ 'بندیکت شانزدهم' خواست تا در برابر ظلم‌ها و جنایات آمریکا در جهان سکوت نکند و این کشور را محکوم کند. 

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی روز پنج شنبه در دیدار هیأتی عالی‌رتبه از واتیکان با وی افزود: ستم کردن در دین اسلام حرام است.

وی تصریح کرد: امروز در افغانستان و پاکستان شاهد کشتار مردم هستیم، در عراق و خاورمیانه نیز هر روز شاهد ترورهای متعددی رخ می‌دهد و توقع ما از شخصیت‌های علمی مسیحیت و مخصوصا پاپ اعظم این است که این ظلم‌ها را که عمدتا از آمریکا نشات می‌گیرند محکوم کند.

وی افزود: پاپ باید حادثه قرآن‌سوزی در آمریکا را محکوم کند تا مسلمانان آرام شوند.

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: آسیب جامع در آن است که خیال کنیم دین غیر از علم است و کاری با علم ندارد به عنوان مثال می‌گویند که ما زمین‌شناسی یا نجوم دینی و غیر‌دینی نداریم، بنابراین عده‌ای در این بین دین را مثله کردند و آن را به صورت ناشناخته بین مردم معرفی کردند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: هم اکنون در غرب لاشه دانش را به دانشگاه‌ها داده‌اند که دین در آن جایگاهی ندارد و اگر بخواهیم علم راستین داشته باشیم‌، باید دین به دانشگاه‌ها نفوذ کند‌، آنگاه دانش دینی خواهد شد.

وی اضافه کرد: آن گاه که دانش دینی شد دانشگاه دینی می‌شود و بالطبع جامعه هم دینی خواهد شد.

وی، بر ضرورت حفظ اخلاق در دنیای امروز تاکید کرد و افزود: بشر بدون اخلاق نمی‌تواند زندگی کند و مردم جهان باید در کنار یکدیگر با استفاده از مبانی مشترک اخلاقی بین ادیان به زندگی مطلوبی دست یابند.

'کاردینال ژان لوئی توران' رییس شورای پای گفت‌و گوی ادیان واتیکان' به همراه 'اسقف اعظم پیترولوئیجی چلاتا' دبیر شورای گفتگوی ادیان ( معاون)، 'مونسینیور خالد عکاشه' مدیر گروه اسلام شورای پایی گفت وگوی ادیان ،'پروفسور آنره آپاچینی' ، 'پروفسور الساندر فرارو' و 'پروفسور سیلویوفرارو' از اساتید دانشگاه، اعضای هیأت عالی واتیکان را تشکیل می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین