کد خبر: ۱۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۷

آفت دولت اسلامی ریاکاری است

آفتاب‌‌نیوز : سيد مرتضي نبوي با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي به اعضاي دولت در ديدار اخير رييس‌جمهور و هيات وزيران با ايشان، گفت: مقام معظم رهبري دولتمردان را به تلاوت قرآن و راز و نياز با خدا دعوت كردند و دولتمردان با چنين روحيه و ويژگي مي‌توانند با تمام توان به مردم خدمت كنند و مشكلات كشور را از پيش روي بردارند و با فقر، فساد و تبعيض مبارزه نمايند.

وي افزود: دولتمردان مرتبط با خدا و شب زنده‌دار، در روز مانند شير در مقابل مشكلات استوار مي‌ايستند و موانع و مشكلات را يكي پس از ديگري از ميان برمي‌دارند و طبعا رفتا و سلوك چنين دولتمرداني در جامعه اثر مي‌گذارد و باعث مي‌شود ناهنجاري‌هاي اجتماعي برطرف شود.

وي گفت: چنين دولتي مي‌تواند عدالت را با عقلانيت و معنويت توام كند و در ساختار اداري و بودجه‌ريزي كشور و قوانين و مقررات تحول ايجاد كند.

قائم مقام دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، ضمن گراميداشت ياد و خاطره‌ شهيدان رجايي و باهنر به عنوان نماد دولتمردان اسلامي، گفت: خوشبختانه دولتمردان فعلي ما در راه شهيدان رجايي و باهنر و مصمم هستند با تقويت رابطه خود با خدا به مردم خدمت‌رساني كنند.

وي گفت: اگر كسي رابطه خود را به خدا اصلاح كند خداوند هم رابطه‌ي او را با مردم اصلاح مي‌كند و اصلاح رابطه مسوولان با مردم موجب اصلاح امور و جبران كمبودها مي‌شود.

مهندس نبوي يادآور شد: اميدواريم در سايه‌ي حاكميت معنويت و عقلانيت شاهد كارآمدي بيش از پيش دولت در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز بيست ساله باشيم.

وي افزود: اميدواريم شاهد دولتي باشيم كه بتواند با كار متوازن و منسجم، هم‌افزايي ايجاد كرده و پاسخگو باشد.

قائم مقام دبير كل جامعه‌ي اسلامي مهندسين، هم‌چنين با اشاره به فعال‌تر شدن ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در قضيه‌ي استفاده‌ي صلح‌آميز از فناوري هسته‌اي، گفت: طليعه‌ي كار دولت احمدي‌نژاد نشان مي‌دهد كه ديپلماسي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران فعال‌تر شده است و اميدواريم با تلاش‌هاي دبيرخانه‌ي شوراي عالي امنيت ملي و ايجاد تعامل و ارتباط گسترده با كشورهاي منطقه، اروپا و جهان حق ملت ايران در برخورداري از تكنولوژي صلح‌آميز هسته‌اي تثبيت شود.

وي هم‌چنين با اشاره به ترور دو قاضي در يك ماه اخير، گفت: دستگاه قضايي تضمين‌كننده اجراي قانون و تامين‌كننده عدالت و امنيت در كشور است و براي تحقق چنين امري كادر قضايي به ويژه قضات بايد از امنيت جاني برخوردار باشند.

مهندس نبوي يادآور شد: ترور قضات نشان‌دهنده‌ي فعال شدن دستگاه قضايي كشور در برخورد با باندهاي فساد سياسي و اقتصادي است.

وي گفت: برخورد قاطع دستگاه قضايي با باندهاي فساد اقتصادي و سياسي موجب اعتماد و اطمينان بيشتر مردم به دستگاه قضايي مي‌شود.

دبير واحد سياسي جامعه‌ي اسلامي مهندسين، ياد و خاطره‌ي مرحوم سيد رضا زواره‌اي را نيز گرامي‌داشت و گفت: مرحوم زواره‌اي حقوقدان متعهد و از ياران انقلاب اسلامي بود و تكيه كلام آن مرحوم اين بود كه اگر دستگاه قضايي با پرونده افراد متنفذ بدون ملاحظه برخورد كند اعتماد مردم به دستگاه قضايي جلب مي‌شود.

مهندس نبوي تاكيد كرد: در مبارزه با تبعيض و فساد، دستگاه قضايي بايد بدون ملاحظه با فاسدان صاحب نفوذ برخورد كند، در چنين حالتي است كه زمينه‌ي برقراري عدالت فراهم مي‌شود.

وي با انتقاد از دستگاه امنيتي كشور در خصوص تاخير در شناسايي و معرفي عاملان ترور قضات، گفت: چرا دستگاه امنيتي از دو ترور اخير سرنخ‌هايي به دست نياورده و به مردم اعلام نكرده است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین