کد خبر: ۱۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
سعدالله نصیری قیداری، نماینده مجلس شورای اسلامی:

یک روز قبل از انحلال دانشگاه ایران، وزیر بهداشت به مجلس آمد و صحبتی از انحلال نبود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده زنجان و طارم در مجلس گفت: انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران موجب بروز مشکلاتی می‌شود چرا که این اقدام یک اقدام عجولانه بود. 

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌و گو با روزنامه مردم نو اظهار داشت: انحلال دانشگاه با سابقه‌ای همچون دانشگاه علوم پزشکی ایران با تعداد کثیر دانشجو مشکلات عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد. این انحلال با عجله و بدون مشورت با کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون آموزش و تحقیقات انجام شده و این امر تبعاتی را به دنبال خواهد داشت و معمولاً هر کار عجولانه‌ای که بدون مشورت با کارشناسان انجام شود موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود. 

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در رابطه با انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران خطاب به مسئولان سؤالاتی را مطرح کرد و اظهار داشت: باید پرسید آیا واقعاً دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان جذب دانشجویان این دانشگاه منحله را دارد؟ هدف از انحلال چه بوده؟ آیا این انحلال به تمرکز زدایی کمک می‌کند؟ بیمارستان‌های وابسته به این دانشگاه چه می‌شوند؟ 

نصیری قیداری با تأکید بر اینکه در انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران مطالعه کارشناسی انجام نشده است خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند؛ آنهایی که راه را می‌پرسند کمتر گمراه می‌شوند. در خصوص این انحلال باید با کارشناسان موثق مشورت می‌شد که متأسفانه این اقدام انجام نشده و کار عجولانه‌ای با ابعاد وسیع صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: زمانی که دلیل انحلال روشن نباشد و شفاف و روشن به جامعه گفته نشود هر نوع شبهه‌ای به این امر وارد است و در یک فضای غبار آلود هر نوع پیش‌بینی می‌توان کرد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات این انحلال را غافلگیرانه عنوان کرد و یادآور شد: یک روز قبل از این تصمیم برخی از اعضای کمیسیون بهداشت با وزیر بهداشت جلسه‌ای داشتند که در آن جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، آقای لاریجانی نیز حضور داشتند اما هیچ صحبتی در خصوص انحلال آن دانشگاه مطرح نشده و این امر دال بر این است که این اقدام یک اقدام غافلگیر کننده بوده است. 

وی تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون بهداشت و درمان این مسأله را به طور جدی پیگیری می‌کنند و از وزیر بهداشت نیز دعوت شده تا به مجلس بیاید. 

نصیری قیداری تصریح‌کرد: این موضوع مهم و با ابعادی وسیع است. انحلال یک گروه کار ساده‌ای نیست حال چه برسد به انحلال یک دانشگاه! این مسأله نیاز به بررسی ابعاد قضیه دارد و ایجاد و لغو مجوز یک دانشگاه به این راحتی صورت نمی‌گیرد و مگر راه‌اندازی یک دانشگاه به این سادگی است که انحلال آن ساده باشد؟ 

وی تأکید کرد: مگر مجوز تأسیس یک دانشگاه را وزیر می‌دهد که دستور انحلال آن را یک وزیر بدهد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین