کد خبر: ۱۱۳۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲

انفجار در کراچی پاکستان 30 کشته و 150 زخمی برجای گذاشت

طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در انفجاری قوی در حومه کراچی حداقل30 نفر کشته و 150 نفر دیگر مجروح شدند. 

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این انفجار پنجشنبه شب در ساختمان شرکت توسعه صنعتی پاکستان در شهر صنعتی کراچی رخ داد اما گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که انفجار در ساختمان اداره تحقیقات جنایی محل نگهداری حداقل 6 تن از اعضای گروه لشگر جنگوی رخ داده است. 

افراد مسلح پس از آغاز تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی به وسیله یک کامیون حاوی مواد منفجره به این ساختمان که در نزدیکی کنسولگری آمریکا و دفاتر دولتی پاکستان است، حمله کردند. 

طالبان پاکستان به طور کلی مسئولیت این حمله را پذیرفت. اعظم طارق، سخنگوی طالبان از یک منطقه نامشخص به خبرگزاری فرانسه گفت: ما مسئولیت این حمله را می‌پذیریم. آنها یاران ما را بازداشت و شکنجه می‌کنند. ما هر کسی را که این اقدامات را انجام دهد هدف قرار خواهیم داد. 

یک گروه از شبه نظامیان با تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی و پلیس درگیری‌ها را آغاز کردند سپس به وسیله کامیون حاوی مواد منفجره ساختمان را تخریب نمودند. این ساختمان برای بازداشت مظنونین تروریست و تبهکاران استفاده می‌شد. 

حمید پرهیار، یکی از مقامات ارشد پلیس در شهر کراچی به خبرگزاری فرانسه گفت: در این حمله 25 زن و 20 کودک مجروح شدند و دست کم 120 مجروح به بیمارستان منتقل گردیدند. 

دکتر سنی جمالی در بیمارستان محمد علی جناح تایید کرد بیش از 100 مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند که یک زن پلیس نیز میان آنهاست. 

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گزارش داد: شیشه‌های خرد شده تا مسافت دو کیلومتری محل انفجار پرتاب شده بودند. 

طارق رزاق دهارجو، یک افسر پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: ساختمان کاملا تخریب شده و یک چاله پنج متری ایجاد شده است. 

رئیس پلیس استان سند (استانی که شهر کراچی در آن واقع شده است) اظهار داشت: این انفجار باعث کشته شدن 18 تن گردید. 

شرمیلا فاروقی، سخنگوی دولت استان سند اظهار داشت: پنج پلیس در میان کشته شدگان هستند. 

انفجار کراچی یک هفته پس از یک انفجار عظیم در مسجدی واقع در شمال غرب پاکستان به وقوع پیوست. در این حمله 68 تن جان خود را از دست دادند. 

از ماه اوت تاکنون150 تن در حملات شبه نظامیان تنها در کراچی کشته شده‌اند. 

آمریکا به طور مکرر از دولت پاکستان می‌خواهد تا اقدامات خود برای مبارزه با افراط گرایان را افزایش دهد. کریستین گیلیبرند یکی از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا که در اسلام آباد حضور دارد این درخواست را تکرار کرد و اظهار داشت: ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان باید به وجود مناطق امن برای شبه نظامیان در طول مرز با افغانستان پایان دهند و سطح آموزش و پرورش و اشتغال زایی را در کشور افزایش دهند تا نسل جوان جذب سازمان‌های تروریستی نشود. 

وی افزود: این حملات پایان نمی‌یابد مگر این که پاکستان یک شریک کامل در جنگ علیه تروریسم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین