کد خبر: ۱۱۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
جنتی، در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

به برخی زندانیان نباید مرخصی داده شود، زیرا با یکدیگر جلسه می‌گذارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران از دادن مرخصی به برخی زندانیان انتقاد کرد و گفت: برخی از این افراد با یکدیگر جلسه می‌گذارند و برنامه‌ریزی می‌کنند که باید این موضوع جدی گرفته شود و به این زندانیان مرخصی داده نشود. 

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم این سفر را یکی از نقاط برجسته تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: آثار و برکات بسیار بیشتر از آنچه که تصور می‌شد از این سفر به وجود آمد. 

وی با اشاره به اثرگذاری سفر ایشان در حوزه علمیه یادآور شد: هر کدام از علما مشعلی در منطقه برای نورافشانی خواهند بود که آثار و برکات آنها برای سال‌ها و قرن‌ها باقی خواهد ماند. 

امام جمعه موقت تهران افزود: مدت‌ها بود که عده‌ای درهای خانه را به روی خود بسته‌ بودند و فکر می‌کردند که نظام دیگر به رهبری علاقه‌ای ندارد و حوزه‌های علمیه و مراجع نیز نسبت به ولایت فقیه مسأله دارند و نسبت به ایشان خوشبین نیستند که در نتیجه برای عده‌ای شبهه ایجاد کرده بودند که از این وضعیت بیگانگان نیز استفاده می‌کردند. 

دبیر شورای نگهبان در ادامه گفت: رهبری همه این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و با کمترین هزینه پرهزینه‌ترین توطئه‌های دشمن را از بین برد. 

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از لزوم اهمیت دادن به اجرای این قانون سخن گفت و یادآور شد: مجلس و دولت تصمیم به اجرای این کار گرفته‌اند که تا به الان می‌بایست این قانون اجرا شود که نشده است. 

آیت‌الله جنتی افزود: سالانه صد هزار میلیارد تومان یارانه داده می‌شود که از این صد هزار میلیارد تومان حدود 95 درصد مربوط به حامل‌های انرژی، 4 درصد مربوط به نان و یک درصد سایر موارد است. 

به گفته وی یارانه‌ها حذف نشده و تنها هدفمند می‌شوند و این درست نیست که در یک جامعه اسلامی افرادی دارای خانه‌ها و ماشین‌های متعدد باشند و حداکثر استفاده را بکنند اما برخی افراد کمترین استفاده را از یارانه‌ها داشته باشند. 

امام جمعه موقت تهران کمک به دولت را ضروری دانست و گفت: دولت در خط مقدم کار می‌کند و مسئولان مردم و رسانه‌ها باید به اجرای این قانون کمک کنند. 

وی همچنین تاکید کرد که دولت باید با گرانفروشی بی‌جا مقابله کند و طوری نشود که همگان تصور کنند با هدفمند کردن یارانه‌ها کالاها گران خواهد شد. 

آیت الله جنتی همچنین 13به آبان و روز دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: سال گذشته عده‌ای قصد داشتند با دادن شعارهای بی‌جا مسیر راهپیمایی را عوض کنند که خوشبختانه با آنها برخورد شد اما امسال همان عده نیز حضور نداشتند و راهپیمایی به نحو احسن برگزار شد. 

وی گفت: حضور جوانان فتنه سال 88 را از بین برد و جوانانی با بصیرت فریب نخورده و رهنمودهای ولی امر را فراموش نکردند و با حضور در راهپیمایی‌های 9 دی و 22 بهمن فتنه‌ها را خنثی کردند؛ البته دشمن بیکار نشسته است و فتنه‌گران نیز آتش زیر خاکستر هستند، هر چند که نمی‌توانند کاری انجام دهند اما ما باید بیدار باشیم و قضیه را جدی بگیریم. 

امام جمعه موقت تهران همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به مرخصی‌های ارائه شده به برخی از زندانیان حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: بدون جهت به زندانیان مرخصی داده می‌شود که مشاهده شده برخی از آنها از مرز خارج شده‌اند و نباید تصور شود با گرفتن یک وثیقه صد میلیونی این افراد به زندان بازمی‌گردند، چرا که تجربه این کار وجود داشته است. 

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: برخی از این افراد که به آنها مرخصی داده شده است و فرار نکرده‌اند با یکدیگر جلسه می‌گذارند و برنامه‌ریزی می‌کنند که باید این موضوع جدی گرفته شود و به این زندانیان مرخصی داده نشود چرا که مرخصی دادن به این زندانیان همچون مرخصی دادن به سارق است. 

وی همچنین بر لزوم برخورد با افرادی که هنوز دستگیر نشده‌اند نیز تاکید کرد و گفت: باید این موضوع جدی گرفته شود که اگر این فرد به ایران بیاید دستگیر شود؛ زمانی بود که بچه‌های اطلاعات می‌گفتند فسادهای گوناگونی از این فرد وجود دارد که ما جرات نمی‌کنیم دم بزنیم زیرا که ممکن است چشم ما را کور کند؛ اما حالا امنیت از فرد گرفته شده است، ولی شرایطی برای دستگیری آن گذاشته شده که عادلانه نیست. 

آیت‌ الله جنتی افزود: گفته شده است که این فرد در فرودگاه دستگیر نشود چرا که هتک احترام صورت می‌گیرد. بلکه باید به خانه برود، استراحت کند و پس از بازدید با دوستانش دستگیر شود که البته گفته می‌شود نباید به زندان اوین فرستاده شود بلکه باید در خانه‌ای تحت نظر باشد و تنها تردد‌ها محدود باشد. 

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: حتی گفته شده است که پرونده‌های این فرد به وزارت اطلاعات و سپاه داده نشود چرا که این دو نهاد دارای اطلاعاتی هستند که دستگاه قضائی آنها را دارا نیست. 

وی از دیگر شرایط دستگیری این فرد را که برخی مطرح کردند قضاوت یک قاضی عادل عنوان کرد و گفت: البته قاضی عادل از دید این افراد فردی است که یا ایشان را تبرئه کند و یا مختصری آنها را محکوم کند. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این شرایط بی‌عدالتی است گفت: ما اسرائیل را برای بی‌عدالتی محکوم می‌کنیم و دنیا را به مبارزه با فساد دعوت می‌کنیم و من این توصیه را دارم که در کشور خودمان نیز این موضوع عملی شود. 

جنتی در ادامه تاکید کرد: اخیراً موضوعی شنیده‌ام که امیدوارم واقعیت نداشته باشد. گفته می‌شود که در مجلس که یک نهاد نظارتی است پس از آنکه کاری می‌خواهد صورت گیرد و وزیر آن را قبول نمی‌کند مجلس آن تهدید به استیضاح می‌کند. 

وی خطاب به مجلس و نمایندگانش گفت: مجلس که در حال حاضر در حال بررسی برنامه پنجم در دو شیفت صبح و عصر است باید کاری بکند که 4 نفر کل مجلس را بدنام نکنند. 

امام جمعه موقت تهران در پایان به وضعیت کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: در عراق پس از 8 ماه جنگ با همه ترورها و بصیرت مردم عراق و به کوری چشم اسرائیل و آمریکا نخست‌وزیر تعیین شده و رئیس مجلس و رئیس‌جمهور نیز مشخص شده‌اند که این برای ما جای خوشبختی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین