کد خبر: ۱۱۳۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴

قیمت مسکن در کیش گران شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از دستور کار جدید دولت برای رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجیان در ایران خبر داد و اعلام کرد: قیمت مسکن در جزیره کیش در سالجاری بیش از 10 درصد افزایش یافته است. 

محمدعلی محبی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جمع‌آوری برندهای تقلبی در بازار، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری جامعه بازاریان جمع آوری این نوع برندها را آغاز کرده است. 

وی از طراحی برنامه هایی برای ورود برندهای معروف به کیش خبر داد و افزود: با تدابیر اتخاذ شده، برندهای تقلبی در کیش ظرف 8 ماهه اخیر کاهش یافته است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برنامه احداث شهرک دیپلماتیک در این منطقه را مورد اشاره قرار داد و درباره آخرین وضعیت ساخت ساختمان اجلاس سران جنبش غیر متعهدها اظهارداشت: ساختمان اجلاس با اعتباری بالغ بر 470 میلیارد تومان تکمیل می‌شود. 

محبی، وجود دو باغ ایرانی، مارینا، 128 ویلا، 4 هتل و یک سالن اجلاس متشکل از اتاق اصلی، فرعی و مجتمع بزرگ خدماتی از خصوصیات بارز ساختمان اجلاس سران جنبش غیر متعهدها اعلام و تصریح کرد: این اجلاس بسیار مهم در سال 2012 در جزیره کیش برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ساختمان اجلاس سران با 1096 صندلی VIP یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های برگزاری همایش‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی در منطقه می‌شود، افزود: در آینده‌ای نه چندان دور، جزیره زیبای کیش به عنوان شهرک دیپلماتیک شناخته می‌شود.
خبر خوش برای سرمایه‌گذاران خارجی 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد: هیئت دولت به زودی مصوبه‌ای را تصویب خواهد کرد که براساس آن، مهمترین موانع سرمایه‌‌گذاری خارجیان در ایران برداشته خواهد شد. 

وی گفت: کمیسیون ویژه دولت موانع سرمایه گذاری خارجی همچون مالکیت زمین در سرزمین اصلی و نحوه مالکیت سهام را بررسی و در قالب سناریوهایی به دولت پیشنهاد کرده است، ضمن اینکه هیأئت دولت در جلسه آتی خود مصوبه لازم در این باره را صادر خواهد کرد. 

خبرنگاری پرسید آیا کیش برای انتقال کارمندان دولت به این جزیره آمادگی دارند که محبی ابتدا به شوخی گفت: "ما آمادگی داریم که اخراج کنیم." 

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش جمعیت ساکن کیش مغایر با طرح جامع این جزیره است، اظهارداشت: اسکان در کیش افزایش داشته و این با طرح جامع همخوانی است. برهمین اساس، تدابیر خاصی برای مقابله با این وضعیت اتخاذ شده است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از رونق ساخت و ساز در این جزیره خبر داد و در عین حال گفت: قیمت مسکن در جزیره کیش در سال‌جاری بیش از 10 درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه متوسط اجاره بهای مسکن در این جزیره نیز بیش از تهران برآورد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین