کد خبر: ۱۱۳۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۶

آل‌اسحاق: شکل جدید واردات عملا شدنی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شکل جدید واردات عملا شدنی نیست و اتاق بازرگانی تهران 100 درصد مخالف آن است. 

این جملات انتقادی رییس اتاق بازرگانی تهران در مورد شکل جدید واردات است که بر اساس آن قرار است هر واردکننده تنها می‌تواند یک نوع کالا را وارد کند و واردات از طریق صدور ایران‌کد به وسیله تشکل مجمع واردات که زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران نیست، باید صورت بگیرد. 

یحیی‌ آل‌اسحاق در این مورد گفته است: ‌واردکنندگان و تجار ما با توجه به نیاز بازار، فقط یک کالا را صادر و یا وارد نمی‌کنند و ما به عنوان اتاق بازرگانی تهران با این قانون مخالفت 100 درصد داریم و معقتد هستیم این امر عملا شدنی نیست. 

وی ادامه داد:‌ تجارت در ایران با تجارت جهانی قابل مقایسه نیست و در کشورهای دیگر مسائلی از قبیل انبارداری که در ایران بسیار مطرح است وجود ندارد و یا اینکه در کشورهای دیگر این گونه نیست که به مانند ایران اگر کسی بخواهد چیزی را تولید کند، حتما باید نیاز شش ماه خود را تامین کند. 

رییس اتاق بازرگانی تهران در ادامه با بیان این‌که امکان وجود هر کالایی در هر زمان نیست، تاکید کرد:‌ این نوع واردات به هیچ‌وجه شدنی نیست و ما به عنوان اتاق تهران با این قانون مخالف هستیم. 

وی در پایان متذکر شد: کارخانه‌ای را فرض کنید که برای ادامه‌ فعالیت خود به 50 قلم کالا نیاز دارد، اگر این کارخانه خود واردکننده کالاهای مورد نیاز نباشد، حتی ممکن است زندگی‌اش هم از بین برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین