کد خبر: ۱۱۳۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۵

وزیر آموزش و پرورش: زنگ مدارس زورخانه‌ای ‌می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حاجی بابایی تصریح کرد: هدفگذاری ما برای سه سال بعد 50 هزار مدرسه قرآنی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظر داریم از این پس زنگ مدرسه با ضرب آهنگ زورخانه‌ای نواخته ‌شود؛ به عقیده من باید به سمتی حرکت کنیم که محیط مدرسه با نشاط باشد و همه در آن احساس آرامش کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به وجود 200 هزار دانشجوی تربیت معلم و 300 دانشگاه تربیت معلم در کشور، تصریح کرد: متاسفانه هیچ یک از افرادی که در دانشگاه های تربیت معلم تحصیل می کنند، معلم نمی‌شوند و این امر موجب شده تا برخی از مناطق کشور از جمله خوزستان با کمبود معلم مواجه شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مداخلات شرکت‌ها و افراد در استخدام معلمان متذکر شد: در سال‌های گذشته معلم‌ها به صورت شرکتی در مدارس به کار گرفته می‌شدند، اما پس از اقداماتی که صورت گرفت در حال حاضر بدون اجازه آموزش و پرورش حتی یک آبدارچی نیز در مدارس استخدام نمی‌شود و استخدام تمامی کارمندان وزارت آموزش و پرورش تحت کنترل درآمده است.

حاجی بابایی وقتی وارد مجلس، شورای شهر استان و شورای عالی استانها می‌شویم تعداد قابل توجهی از آنها معلم هستند.

او با بیان اینکه در وزارت کشور و شهرداری‌ها تعداد بالایی معلم فعال هستند، ادامه داد: از برکات مثبت آموزش و پرورش حضور معلمان در بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها است؛ در وزارت آموزش و پرورش به دلیل اینکه نمایندگان شورای شهر، منتخب از برکات مثبت آموزش و پرورش حضور معلمان در بسیاری از نهادها و دستگاهها است.

حاجی‌بابایی خاطر نشان کرد: شرایط بسیاری از مدارسی که احداث می‌شوند به‌گونه‌ای است که دانش‌آموزان در آن محیط فقط می‌توانند درس بخوانند ولی امکانات فرهنگی، تفریحی و ورزشی آنها جای دیگری است؛ به عقیده بنده این مدرسه نیست، بلکه جایی است که دانش‌آموز از آن فرار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هدف وزارت آموزش و پرورش این است که در مدارس سالن ورزشی احداث شود،‌ به گونه‌ای که یک در ورودی آن به مدرسه و در دیگر به محله دانش‌آموزان باز شود که معلم، دانش‌آموز و شوراها هم بتواند از آن استفاده کنند؛ اگر این فضا و امکانات ورزشی، تفریحی را داشته باشیم نتایج خوبی بدست خواهیم آور چنانچه توانستیم با این کار 15 هزار معلم تربیت‌بدنی را استخدام کنیم.

او از راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآن خبر داد و گفت: کارهای مربوط به مدارس قرآن به سرعت در حال انجام است؛ به این معنا که از ساعت 3 بعدازظهر به بعد،‌ از مدرسه به عنوان مدرسه قرآن استفاده می‌کنیم و مدیر مدرسه،‌ مربی پرورشی،‌ روحانی و معتمد محله، اعضای شورای مدرسه قرآن را تشکیل می‌دهند.

حاجی بابایی تصریح کرد: هدفگذاری ما برای سه سال بعد 50 هزار مدرسه قرآنی است.

او با بیان اینکه به زودی 40 مدرسه ورزش را در سراسر کشور افتتاح می‌شود، افزود: در نظر داریم از این پس زنگ مدرسه با ضرب آهنگ زورخانه‌ای نواخته ‌شود؛ به عقیده بنده باید به سمتی حرکت کنیم که محیط مدرسه با نشاط باشد و همه در آن احساس آرامش کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع جنگ نرم مطرح است، گفت: مدرسه از این جهت اهمیتی ویژه‌ای دارد که به آن ورود پیدا کنیم چراکه در غیر این صورت به طور قطع خانواده‌ها در این جنگ نرم دچار مشکل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین