کد خبر: ۱۱۳۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
پس از تحمل 15 سال حبس خانگی

بانوی دموکراسی میانمار آزاد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام‌های میانمار شنبه‌ـامروزـ پس از ماه‌ها انتظار، موانع و حصارهای خانه رهبر دموکراسی‌خواه مخالف دولت این کشور را برداشتتند و به‌نظر می‌رسد که وی از حبس خانگی آزاد شده باشد. 

به گزارش رویترز، مقام‌های مسئول میانمار مقرهای پلیس را از مقابل منزل مسکونی «آنگ سان سوچی» جمع‌آوری کردند اما سوچی هنوز از منزل خود خارج نشده و حزب وی نیز در این‌باره اظهارنظری نکرده است. 

این در حالی است که هواداران رهبر مخالفان دولت میانمار از ساعت‌ها پیش در برابر منزلی که وی تحت بازداشت خانگی بود جمع شده و منتظر آزادی این فعال سیاسی بودند.
 
طی روزهای اخیر، حضور نیروهای امنیتی در خیابان‌های اصلی رانگون افزایش قابل توجهی یافته است. 

آنگ سان سوچی که ۶۵ سال دارد، چند سال پیش برنده جایزه نوبل شد و 15 سال از مجموع 21 سال گذشته را در حبس خانگی گذرانده است. 

یکشنبه هفته پیش، حزب سیاسی مورد حمایت دولت نظامی میانمار در نخستین انتخابات این کشور در 20 سال گذشته به پیروزی رسید. این انتخابات با انتقادهایی در جامعه جهانی رو‌به‌رو شد و کشورهای غربی اعلام کردند که این انتخابات، آزاد و عادلانه نبود. 

حزب سوچی در سال ۱۹۹۰ میلادی در آخرین انتخابات عمومی میانمار پیروز شد ولی رهبران نظامی این انتخابات را باطل اعلام کردند و از آن هنگام تا کنون وی در ارتباط با اتهام‌های مختلف در بازداشت بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین