کد خبر: ۱۱۳۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۸

حمله یک کروکودیل به دو فیل / تصویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک جهانگرد طبیعت موفق شد در یک پارک ملی در زامبیا تصاویری دیدنی از حمله یک کروکودیل به یک فیل مادر و بچه را شکار کند. 

مارتین نیفلر، جهانگرد سوئیسی زمانی که درحال بازدید از پارک ملی "لوآنگای جنوبی" در زامبیا بود موفق شد صحنه‌ای شگفت‌انگیز و غیرعادی را از مسأله مرگ و زندگی یک مادر و بچه فیل آفریقایی که مورد حمله یک کروکودیل قرار گرفته بودند شکار کند.

این جهانگرد طبیعت در این خصوص اظهار داشت: "دیدیم که این فیل مادر با بچه خود نزدیک یک برکه ایستاده است و بنابراین از راهنمای خود خواستیم که بایستیم و از آنها چند عکس زیبا بگیریم. اما ناگهان یک کروکودیل از داخل آب بیرون پرید. تمام این اتفاقات تنها در مدت 15 ثانیه رخ داد."

کروکودیل نیل یک خزنده 6 متری است که می‌تواند حیوانات بزرگ و انسان را به‌راحتی به عنوان غذا مصرف کند، اما فیل‌ها نیز برای این خزنده عظیم یک شکار بسیار نادر به‌شمار می روند به‌طوری که به گفته زیست‌شناسان، این کروکودیل احتمالا از روی یاس و یا یک خطا به این دو فیل حمله کرده است.

جیسون بل، دستیار مسئول خزندگان و دوزیستان باغ وحش فیلادلفیا در مورد این تصاویر توضیح داد: "رژیم معمول برای یک کروکودیل تا این حد بزرگ ماهیها و حیوانات کوچک است اما این حیوانات شکارچیان فرصت‌طلبی هستند که مخفی می‌شوند و در انتظار رسیدن جانوری برای نوشیدن آب به نزدیکی برکه می‌آیند صبر می‌کنند. اما به طور معمول به بچه اسبهای آبی و یا بچه بوفالوها حمله می‌کنند."

در این حمله، فیل‌ها موفق شدند از آب دور شوند درحالی که کروکودیل همچنان به فیل ماده بزرگسال حمله می‌کرد.

براساس گزارش National Geographic، این جهانگرد طبیعت ادامه داد: "فیل موفق شد همراه با کروکودیل که قصد رها کردن آن را نداشت به طرف دیگر بچرخد. به این ترتیب کرکودیل پس از چند لحظه مجبور شد فیل را رها کند و به آب بازگردد و فیل‌ها نیز از برکه دور شدند مثل اینکه اصلا اتفاقی نیفتاده بود." {$old_album_113498}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین