کد خبر: ۱۱۳۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۵

گزینه‌هایی برای جانشینی محمدعلی رامین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از رایزنی‌های فراوان برای جایگزینی محمدعلی رامین، معاون کنونی مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که هم اکنون در سفر حج به‌سر می‌برد، ۳ گزینه با ترتیب الویت ۱-نورالدینی ۲-جعفری ۳ – ظهوریان برای این سمت مطرح هستند.

به گزارش دادنا، از میان ۳ گزینه مطرح، نهاد ریاست‌جمهوری در مورد گزینه اول(نورالدینی) به عنوان اولویت جدی و قطعی به جمع بندی نهایی رسیده و بر اساس اخبار موثق، او هم اکنون در حال مطالعه روی شرح وظایف معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نورالدینی که متولد سال ۱۳۵۷ از کهکیلویه و بویراحمد است، فارغ‌التحصیل رشته فلسفه در مقطع کارشناسی از دانشگاه قزوین و از اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه (دفتر تحکیم وحدت،طیف شیراز) بود که در انتخابات نهم ریاست‌جمهوری، راه خود را از دوستانش در این تشکیلات جدا کرد.

گفتنی است اکثر دفاتر طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه‌های سراسر کشور در انتخابات نهم ریاست‌جمهوری از احمدی نژاد اعلام حمایت کردند.

در اثنای همین انتخابات بود که به علیرضا زاکانی نزدیک شد اما به یک‌باره و بعد از انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهوری، به تیم بذرپاش پیوست و وارد گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری شد.

به سفارش بذرپاش به عنوان مشاور جوان رئیس وقت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزیده شد، سپس با گذشت زمان کوتاهی به وزارت نفت رفت و سمت مدیرکلی روابط عمومی این وزارتخانه را به مدت یک سال در زمان نوذری برعهده گرفت.

گزارش خبرنگار دادنا حاکی است با رفتن میرکاظمی به وزارت نفت، نورالدینی برکنار و با حکم ذبیحی به عنوان سرپرست معاونت حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی منصوب شد و هم اکنون در این سمت مشغول فعالیت است.

نورالدینی هم اکنون در لیست تغییرات حافظی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، اگرچه گفته می شود او در ماه‌های اخیر، پیشنهاد دبیری شورای اطلاع رسانی دولت را با این استدلال که تناسبی با سوابق و جایگاه‌های مدیریتی بالای او ندارد، نپذیرفته است.
۲- جواد جعفری اولویت دوم است؛کسی که بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمایل زیادی به انتخاب او برای این سمت دارند؛ او هم‌اکنون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی است و سال‌های پایانی مدیریت خود را سپری می کند؛ متولد کرمان است و ۱۶ سال در دوره‌های ریاست‌جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مختلف را برعهده داشته است.

۳- علاءالدین ظهوریان اولویت آخر است؛کسی که حسین انتظامی (نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت برمطبوعات) و نمایندگان حامی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی به جد دنبال قطعی کردن این گزینه برای معاونت مطبوعاتی هستند؛ بدنه مطبوعاتی، منجمله نشریات جدولی، سرگرمی‌ها و نشریات عامه پسند به این علت که در دوره مدیرکلی ظهوریان در مطبوعات داخلی از سطح قابل توجه یارانه‌ها و حمایت‌های او برخوردار شدند تمایل دارند وی به این سمت برگزیده شود.

و نهایتاً اینکه، در حال حاضر گزینه اول به پشتوانه حمایت تیم نهاد ریاست‌جمهوری از ۹۰ درصد شانس تصدی پست معاونت مطبوعاتی برخوردار است و با این اوصاف می‌توان نتیجه‌گیری کرد که نورالدینی ۳۲ ساله می‌رود تا نام خود را به عنوان جوان‌ترین معاون وزیر ارشاد ثبت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین