کد خبر: ۱۱۳۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۰
نهاوندیان در صحن علنی مجلس از حقوق بخش خصوصی دفاع کرد

اراده قوه مقننه برای تقویت بخش خصوصی

شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی تشكيل می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیروز برای اولین‌بار رئیس پارلمان بخش خصوصی به مجلس شورای اسلامی رفت و در صحن علنی به دفاع از این بخش پرداخت. گرچه حضور نهاوندیان در صحن علنی مجلس با انتقاد برخی از نمانیدگان حامی دولت مواجه شد اما دعوت مجلس از دکتر محمد نهاوندیان، حاکی از اراده قوه مقننه برای تقویت بخش خصوصی است.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و تعاونی به‌منظور تبادل نظر و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها تشكیل می‌شود.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح روز شنبه 22 آبان ماه ماده 68مكرر 6 لایحه برنامه پنجم توسعه كشور را تصویب كردند.

نمایندگان این ماده را با 154 رای موافق، 10 رای مخالف و 4 رای ممتنع به تصویب رساندند.

بر اساس ماده 68 مكرر 6 كه به تصویب نمایندگان مجلس رسید، به‌منظور تبادل‌نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها، بررسی و رفع موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم مؤثر برای اقدامات لازم در چهارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی مناسب به مراجع ذی‌ربط، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل می‌شود.

بنا بر همین گزارش،‌ این شورا با ترکیبی متشكل از وزیر امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان رئیس شورا، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، وزرای صنایع و معادن، تعاون، بازرگانی، جهاد کشاورزی، کار و امور اجتماعی، نفت، نیرو، دو نفر از معاونان قوه قضائیه به انتخاب رئیس قوه، روسای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و محاسبات، صنایع و معادن و كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، دبیرکل اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران، شهردار تهران و 8 نفر از مدیران عامل شرکت‌های برتر خصوصی و تعاونی از بخش‌ها و رشته‌های مختلف، شكل خواهد گرفت.

بر اساس تبصره یک ماده 68 مكرر 6، نحوه انتخاب 8 نفر از مدیران عامل شرکت‌های برتر خصوصی و تعاونی از بخش‌ها و رشته‌های مختلف و چگونگی تشکیل جلسات که حداقل هر 15 روز یکبار برگزار می‌گردد و ارائه پیشنهادها و گزارش‌ها طبق دستورالعملی است که در نخستین جلسة شورا تهیه می‌شود.

در تبصره دو این ماده نیز محل دبیرخانه این شورا بدون دریافت کمک از دولت در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تعیین شده است.


با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیه اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شدند یک در هزار رقم فروش کالا و خدمات خود را حسب مورد به حساب اتاق‌های مذکور واریز كنند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز ـ شنبه ـ مجلس شورای اسلامی ماده 68 مکرر 8 این لایحه را با 124 رای موافق، 40 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

براساس این مصوبه مجلس، کلیه اعضاء اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند یک در هزار رقم فروش کالا و خدمات خود را حسب مورد به حساب اتاق‌های مذکور واریز نمایند و تأییدیه اتاق‌های مذکور را هنگام صدور و تمدید کارت بازرگانی تسلیم کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین